onsdag 13 maj 2026

Barnbarnsdag

Om gårdagens semifinal 1 kan man säga mycket , men bra var det inte! Roligt att lyssna på kommentatorn Edward af Sillén i alla fall. Mellanakterna var inte bra, låtarna från de andra länderna...puh!

Bäst var helt klart Finland och Sverige, gillade också Israel. 

Visar ett härligt foto från Turin i alla fall, då vi träffade Cornelia inför hennes semifinal 2022.

Så några härliga ESC foton till, denna är från Stockholm 2016
...och här har vi träffat ett gäng tyskar i Stockholm.

Idag är det dock onsdag och jag har hämtat barnbarnen på förskolan, tillsammans med sonen blev det, för han hade kortare dag på jobbet, och jobbade hemifrån, och mycket grejer som skulle hämtas på förskolan, så det blev skönt att få åka bil i detta regnväder. Sen skulle sonen hämta sambon inne i stan, så jag stannade hemma med barnbarnen och lekte. 

Om det var mycket trafik idag på vägarna? Jotack! Men hem kom jag så småningom ;-)
 

10 kommentarer:

LillaSyster sa...

Många som jobbade halvdag idag och nu ser framemot en låååånghelg! Då har du haft en mysig eftermiddag och tankar kärlek och energi! Trevlig helg!

Annika sa...

Mysigt mysigt med barnbarnen! OCH sonen, såklart.
Inte klokt så mkt KUL du haft med dina schlagervänner genom åren. Underbart! Ikväll ska jag lyssna på låtarna via SVT. Kramar!

Znogge sa...

Jag tyckte inte att programmet var något speciellt i går. Inte låtarna för den delen heler. Sverige var bäst. Finlands låt är mäktig men jag har inget minne av hur den låter.
Det är alltid mysigt att träffa barnbarnen. Så skönt att åka bil med tanke på vädret.

Kram

BP sa...

Nu fick jag mig ett riktigt gott skratt. Vi kunde inte vara mera överens om semin igår. Den var helt enkelt pinsam. Kul att du också gillade Israels "Michelle". Skulle inte gråta om Israel vann, men det gör dom nog inte, tyvärr...
Gissar att du kommer kolla semin #2 imorgon. Jag kommer i alla fall att "lida mig igenom" det. Man kan ju alltid hoppas på mindre undermåliga mellanakter.
Yvonne berättade förresten att det blir den vanliga långdragna röstningsproceduren igen i finalen. Suck!
Härliga minnen från tidigare ESC. Så skönt att du har dom i "bagaget".
Kul också att du hade barnbarnsonsdag i skitvädret. Och som vanligt åker minst halva stockholmsbefolkningen till sina sommarstugor efter klockan 13...

Hanneles boktips sa...

Så illa var det väl inte…. Trevligt med barnbarn.

Guldkryckan sa...

Nu har hon ju tappat rösten, hoppas verkligen allt är iordning till på Lördag.
Finland kikade vi på under musiklektionen igår, de har ju en stor chans, mao, de var inte dåliga.
Jobba hemifrån hade jag inte tackat nej till, grattis till sonen. :)
Ha det bäst nu.

femfemman sa...

Härligt med barnbarnsdag. Långhelg ger nog automatiskt mycket trafik.
Jag tyckte att det var en del fina låtar, som inte gick vidare. Stängde av efter att de femton/ sjutton låtarna framförtsså jag "slapp" mellanakten. Tyckte dock att programledarna var extremt tråkiga. Ha en fin kristi himmelsfärdsdag.

PROFESSOR DEUTSCH sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
PROFESSOR DEUTSCH sa...

Trodde det var din dotter eller Tove Styrke på första bilden... ja där ser man... Edward är suverän, mer av hon0m på tv tack! Suomi var suveräna, Israel gillade jag inte, resten var mer bu å blä än bra å en del finalister ett skämt... apropå skämt, kan ingen tala om för den svenska deltagaren att pandemin är över sen många år tillbaka... pinsamt fjantigt med munskydd....

Ditte sa...

Ja, bedrövliga österiskiska kommentatorer och mellanakter. Och visst var Edward af Sillén bäst. Absolut! Gillade Finland och Israels bidrag bäst. Vad gäller Sverige kan låten vara ok men visst är pandemin över. Ska man var med i dessa sammanhang kan man inte gömma sig bakom en mask. Måtte ju även påverka sången-
Härlig bild på dig och Cornelia. Hennes bidrag tyckte jag mycket om och hon behövde varken laser eller annat för att få fram sitt budskap.
Vad trevligt med barnbarnsdag. Men kan tänka mig att trafiken var knepig.
Ska i kväll, torsdag kväll, på nytt se "The Rat Pack Rapsody" men vännen Agneta och i kväll på första bänk. Ska bli extra roligt.
Kram