tisdag 9 november 2010

Hej mitt vinterland...

Hade tänkt köra till min pappa i Falun idag,men min man sa redan igår att jag skulle kolla in väderprognosen,och det var väl tur det. I dag kom snön och blåsten. Jag har inte varit utanför dörren! Inte vår katt Maja heller :) I brevlådan kom idag två filmer från Lovefilm,så jag kan mysa med tända ljus och kanske smaka på årets glögg med saffransmak ikväll?
Filmerna som kom var :" Ett bra år" och "Robin Hood" där Russell Crowe råkar vara med i båda filmerna. Hm,vem ska jag börja med? Någon som har sett dem?

Lite Melodifestivalnytt; Grattis till Jonas Matssons "On My Own som gick vidare i webjokerfinalen tillsammans med Julias "Better or worse". Båda låtarna är helt okey!

7 kommentarer:

Helga - precious sa...

Bra att du aldrig hann köra iväg i ovädret!

Jag har inte sett de filmerna...

Helga - precious sa...

Glömde skriva att jag är i Skellefteå och här är 5 grader kallt och lite snö bara...

Anna sa...

Vilket väder, gillar verkligen inte vintern.
Önskar jag fick åka till värmen nu.
Tura att du inte hann åka till Falun nu.
Kram Anna

Anni sa...

Har också två filmer från Lovefilm liggande, men de passade inte riktigt med min (hyfsat lätta) migrän idag - tänk om man fick snöa inne fler dagar?

Kicki sa...

Bra att du höll dig hemma! Nu har du väl sett filmerna, jag har inte sett någon av dem! Kram

Eva sa...

Jösses så mycket snö ni har fått. Vi här längst söderut har inte fått en snöflinga än...

Ta det lugnt i trafiken om du ger dig ut!

Kram Eva

Vinterfin sa...

Åh vad det låter härligt, skönt att höra att du njuter lite:-)