torsdag 1 september 2011

Järfälla F&S och Melodifestival 2012

Ännu en ledig dag, tänkte bara vara hemma och städa huset idag, men fick ett paniksamtal från min frissa-tillika jympaledare på F&S,men i Järfälla förening. Hon behövde hjälp med sitt pass ikväll, kunde jag hjälpa till? Och det kunde jag ju,som tur var kom jag på att det var mitt i rusningstrafiken,så jag var ute i god tid och fick sitta i köer en stund. Döm om min förvåning när jag kommer fram och inser att jag i samma lokaler som F&S ligger i, har gått i skolan i början på 80 talet! (skötare i psykiatrisk vård,de ni!) Och tro det eller ej,men jympasalen var kvar, då på den tiden var jag en otränad ung tjej som inte gillade gymnastik. Nu, 28 år senare står jag i mitten på samma golv,denna gång som jympafröken! Haha,är det inte komiskt?!

Och från det ena till det andra, idag fick vi veta Melodifestivalstäderna för 2012. Min MF kompis sov eftersom hon jobbat i natt, så jag panikbokade hotellrum i Växjö och Leksand! Nu har vi ju varit i Leksand ...så senare i eftermiddag hade vi bestämt oss för att se lite mer av södra Sverige, så Växjö blir staden som får träffa oss i februari! Just det,måste kanske fixa biljetter också till själva eventet...de är inte släppta ännu!



6 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Rätt lustigt det där med skola och sen resten av livet. Ej godkänt i musik tror jag Putte Wikman hade - å hans musik har vi ju avnjutit genom åren;-))
Synd att du inte är inne och kollar på lördag - men det kan ju alltid bli fler tillfällen;.))

Kicki sa...

Du är verkligen "melodifestivalfreak":) Kramar

fialia sa...

Så det kan bli de, me skolan, en liten cirkel sluten.
ha de Fia

Anna sa...

Ha ha va kul och få vara gympaledare då :)
Så nu är de planer för Melodifestivalen, hur många delfinaler ser du?
Kramis

Anni sa...

Ser fram emot viftande bo-or igen ;-)

Eva sa...

Ni är ju för underbara med Melodifestivalen. Jag tittar också på det, men bekväm som jag är ligger jag hellre på soffan :)

Hoppas nu ni får biljetter!

Trevlig helg!
Kram