lördag 14 mars 2015

Melodifestivalfinal

Sådär ja, en natt till gjord på jobbet, hjälpte en liten pojke till världen på morgonkvisten. Har sovit några timmar och nu ska här fixas med glitter och boor. Strax åker vi mellokompisen söder om stan och har melloparty med tävlingar och allt. Vem vinner då? Favorit är ju Måns Zelmerlöw, och jag måste säga att det är min favorit också, trots att det låter liknande som David Guettas "Lovers in the sun". Jag är ju svag för Magnus Carlsson och hans "Möt mej i gamla stan", men tror inte den hamnar högt upp. Mina tips för topp tre i kväll är : 1. Måns Zelmerlöw. 2. Jon-Henrik Fjällgren. 3...kan bli spännande, hoppas Mariette tar 3dje platsen före Eric Saade!
Detta var inlägg 9 av 100 i blogg 100

11 kommentarer:

Finaste mattan sa...

Magnus Live forever är underbar, denna i år har inte fastnat alls, jag kommer inte ens ihåg hur den går...:)Lyssnar ikväll igen.

Guldkryckan sa...

Laddar med chips o dipp här...med lite sprit i kroppen kan det nog bli ganska uthärdligt trots allt.
misstänker att jag somnar halvvägs genom de som tävlar men hoppas iallafall nåt bra vinner så vi slipper skämmas ;)

Ha en fin kväll.

Guldkryckan sa...

Laddar med chips o dipp här...med lite sprit i kroppen kan det nog bli ganska uthärdligt trots allt.
misstänker att jag somnar halvvägs genom de som tävlar men hoppas iallafall nåt bra vinner så vi slipper skämmas ;)

Ha en fin kväll.

BP sa...

Då hoppas jag att du har en fantastiskt rolig kväll och att du får rätt:-)

Kicki sa...

Tror på J-H och Mariette...eller hoppas...eller aahhh vad svårt!

Susanne sa...

Sitter och kikar nu och väntar på vinnaren som nog blir Måns

Ama de casa sa...

Jag lyckades ju med konststycket att missa finalen... Men vet nu att rätt låt vann :-)

JaanaM. sa...

Så rätt du hade om ettan och tvåan!

Herr Nilssons Fru sa...

Vilket underbart yrke du har, tänk att hjälpa nya små människor till värden. De e hedervärt och helt underbart ju.

Jag höll också på Måns, tror på honom. En bra låt och en fin kille, gör ju inte ont att titta på honom heller :)

Idag slank jag hit via BP fick för mig jag kunde hitta någon lista eller info om blogg 100 - men de gjorde jag inte.
kramiz

Anni sa...

Jamen du fick ju helt rätt! Jag tycker att det var lite synd att inte Mariette fick behålla sin andraplats efter juryns röster.

Helga sa...

Jag hann se halva mello efter ankomst till Airporthotellet i Oslo. Vad bra du tippade. Jag trodde också på Måns som vinnare.