onsdag 17 juni 2015

Gamla bilar...

Ingen röd lampa lyste när jag åkte till bilprovningen idag, så jag var ganska nöjd, fast lite rädd att den skulle börja lysa förstås. Fick vänta länge innan det blev min tur, och sen höll han på länge med min bil. Tyvärr gick den inte igenom, ett dimljus som är felvinklat måste rättas till- och bilen måste ombesiktas. Inte nog med det, när bilprovaren skulle provköra bilen så hände det som hände mej för länge sedan, gul lampa lyser och det går inte att gasa...häpp! Som tur var ju min man också ledig idag(- eftersom vi båda ska jobba midsommarhelgen), så jag fick ringa efter honom, som sedan förra gångens bekymmer med min bil som inte gick att gasa, har köpt en bogserlina. Så för första gången har jag bogserat en bil, min man satt i min bil och jag fick köra vår bil som funkar. Så till närmsta verkstad med min bil, och där ville de ju kolla bilen på måndag- men jag behöver ju bilen i helgen, så de ska kolla på den i morgon... ser redan framför mej hur tusenlapparna flyger iväg....ack ja, gamla bilar ....

5 kommentarer:

BP sa...

F******n. Snacka om sämsta möjliga tajming med lampor som går igång när det ska vara "tysta". Tycker synd om dig och din stackars make. Roliga kan man ju faktiskt ha...

Men vilken tur att din verkstad tar itu med bilen imorgon. Jag menar åka kommunalt från Sollentuna till Karo under en midsommarhelg är ju dödsdömt om man säger så.

Å visst ja - pengarna som går åt reparationen kunde man ju ha haft roligare för. Ungefär samma sak som hos tandläkaren...

Eva sa...

Usch ja, vi tröttnade på alla extrakostnader vi hade varje månad på vår gamla bil, plus att den drog mycket bensin.

Vi privatleasar nu en splong-ny Volvo - det bästa vi gjort!! Kommer aldrig mer att köpa bil :)

Ett bra tips!

Kram Eva

Kolonilotta sa...

Nej, nej, nej! Typiskt!
Men vilken tur att maken var hemma och kunde hämta dig och bilen!
Hoppas dom hinner laga den idag så du kan ha bilen i helgen när du jobbar!
Lycka till i midsommar med alla nya underbara små människor du ska hjälpa att välkomna ut i stora världen!
Kram! ♡

Comsi comsa sa...



Men vilken tur att du inte var på motorvägen när detta hände...


Kramen ♥

Ama de casa sa...

Men fy... Hoppas det är nåt enkelt och billigt som är snabbt att fixa till!

För många år sen råkade jag ut för att bilbatteriet dog mitt inne i besiktningshallen... Inte kul när sånt händer.