torsdag 13 december 2018

Date i Vällingby

Att sova gick inte så bra i natt. Vaknade redan klockan halv fyra och kunde inte somna om. Klockan sju gick jag upp och såg Lucia på TV. Somnade till sist vid 08-tiden, men hade klockan på ringning så jag inte skulle sova bort hela dagen. Hade ju lovat syster att komma till Vällingby idag!

Min julklapp till syster blev att fylla hennes tomma kylskåp fullt med mat, så nu klarar hon sig ett tag! 

Vi gick upp till Vällingby centrum där den sedvanliga räkmackan intogs på Pallas konditori

Skymningen kommer fort dessa dagar...

...men julljusen lyser upp även i Vällingby, och jag körde tillbaka mot Solna och slocknade i en timme i soffan, vilket jag behövde! Ser nu fram emot en härlig helg på Spa!

7 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Vilken alldeles underbar julklapp till din syster!
Inte alltid lätt att sova på beställning, men du är duktig ändå, med nattajobb och allt.
Ha en skön SPA-helg nu! Kram!

BP sa...

Du är fantastisk, helt fantastisk! Vilken fin syster du är! Gillar juldekorationerna som inte är ett dugg överdådiga, bra där:-)
Härligt med en spa-helg att se framemot! Njut, säger jag bara:-)

Znogge sa...

Vilken härlig julklapp till syster din! För övrigt en bra dag och den klassiska räkmackan är aldrig fel! En hel på SPA låter gudomligt!

Kram

Steve sa...

Vilken härlig julklapp till syster.
Spa-helg låter alldeles underbart. En skön motvikt till julbrådskan.

Ama de casa sa...

Vilken superbraig julklapp du gav till syrran! :-)

Den där räkmackan skulle jag gärna sätta tänderna i...

Ha nu en toppenhelg på spa! :-)

Ami sa...

Vilken fin present du gav din syster ❤
Hoppas ni får en trevlig spa-helg!
Kram

Ditte sa...

Det där med att sova på beställning är nog knepigt. Och med ditt jobb kommer sömnen i olag. Skönt att du fick lite sporadisk vila under dagen.
Så fint av dig att som julklapp fylla din systers kylskåp så att hon klarar sig.
Så härligt nu med en SPA helg. Önskar dig en skön helg.
Kram!