måndag 24 december 2018

God Jul!

SÅ blev det då julafton, och jag försov mig nästan, och fick ta ett senare tåg för att hinna med att göra vitlökssillen som skulle med till svägerskan! 

Men hann med att se lite av Kalle Anka på TV:n!

I köket förbereddes det till en hejdundrande julmiddag! Det var nog bara grisfötter som saknades!

Finns det hjärterum så finns det stjärterum....femton stycken blev vi som trängdes ihop , och det gick så bra så!

Så julfint hemma hos svägerskan...



Efter Karl-Bertil Jonsson på TV så var det dags för svågern att läsa Viktor Rydbergs "Tomten", och det gör han med bravur!

..efter Rydbergs "Tomte" så var det dags för mej att gå ut och köpa tidningen! Ja, då förstår ni vem som var tomten i kväll...!!
En riktigt God Jul önskar jag er alla!

8 kommentarer:

BP sa...

Herregud vilken jul! Vilken fantastiskt fin personlig dukning, inramning och vilken mat! Din svägerska går verkligen all-in, och det gör hon med bravur och hon har väldigt bra smak!

För mig är det alldeles för mycket av det goda. Ja, inte maten då;-)

Åsså fick jag mig ett gott skratt - Susjos som jultomte - hahaha:-)

Ha en fortsatt fin jul nu. Inte långt kvar till jobbet.

Ama de casa sa...

Det var verkligen en rejäl julafton det! Mängder av mat, folk och klappar - till och med TVÅ tomtar! :-D Såg verkligen juligt ut som bara den :-)

Ha nu en härlig juldag också :-)

Steve sa...

Det var en riktigt maffig Julafton med allt vad som hör till. God fortsättning!

Ami sa...

Men så julfint och mysigt det såg ut!
Kram och god fortsättning!

Znogge sa...

God fortsättning för nu har vi juldagen här! Ser att ni firade efter konstens alla regler .D

Kram

Ditte sa...

Vilken trevlig julafton! och fint att kunna ses alla tillsammans. Och inte gör det något med lite trängsel kring matbordet. Fantastiskt att få plats smed 15 sittandes till bords.
Väldigt mycket mat och olika rätter men perfekt med knytis. Jättefint dukat både julbordet och middagsbordet.
Och rollen som tomte klarade du säkert galant. Kanske en ny karriär?
Önskar dig en god fortsättning men jag vet ju att du jobbar i natt...
kram!

http://kraka.moah.se sa...

Så fint dukat och massor med god mat. Ha en god fortsättning i mellandagarna!

Annette sa...

Du ser ut att ha haft en härlig jul! Vi brukar hänga upp stora pepparkakor med våra namn i ett fönster, men till nästa år skall jag även låna idén med att spritsa allas namn på pepparkakorna och ha som bordsplacering så att alla blandar upp sig mer.