tisdag 25 december 2018

Juldagen

Godmorgon världen! Fick en sån mjuk och skön morgonrock av min svåger i julklapp, den värmde skönt i morse!

I vår roliga julklappstombola så fick vi hem de vi själva köpt, dessa ljus som går på batteri!

Hann ut på en promenad runt Råstasjön innan solen gick ner.

På isen stod de här figurerna...

Fågellivet "blomstrade" vid Råstasjön idag!

Kanadagässen var helt orädda.

Så dessa hägrar igen, både på marken....

...och i träden!

Vilket gäng va?
Nu laddar jag för ett x-a pass på jobbet i natt!

7 kommentarer:

BP sa...

Morgonrocken ser verkligen fluffig och fin ut. Perfekt för dig ju! Hoppas du gillar dina batteridrivna blockljus som du ju valde till någon annan - hahaha!

Det var ju toppen väder idag, nästan tre plusgrader och mestadels soligt. Perfekt för en promenad.

Önskar dig en lugn extranatt på jobbet!

Ama de casa sa...

Den såg verkligen gosig ut, morgonrocken :-)

Sen var det ju rena ornitologinlägget här - det gillas! Gråhägrar, svanar, kanadagösar (som en kompis som inte är född i Sverige kallar dom ;-) ) och gräsänder. Inte dåligt såhär på juldagen! :-)

Grattis till att ni håvade in nåt som ni ville ha där i julklappstombolan :-D

Hoppas du får ett lugnt extrapass!

Paula sa...

Men du, ska inte hägrar övervintra på sydligare breddgrader? Jag har knappt sett en häger, möjligen på väldigt långt avstånd ute på åkrar. Dom liknar nästan pingviner på håll när dom står där och ruggar. Många är nog glada över att du dyker upp på ett arbetspass, ha det bäst

Ditte sa...

Skönt med en vilsam dag och en promenad runt Råstasjön i det vackra vädret var säkert uppiggande. Bilden där husen speglar sig är jättefin. Och gott om fåglar såg du också. Både Råstasjön och LÖttsjön är ju riktiga fågelsjöar. Jag visste heller inte att hägrarna övervintrade. DE är inte direkt mina favoritfåglar, men de finns ju....Vet att Solnas och Sundbybergs kommuner lägger ut mat så fåglarna trivs ju här.
Önskar dig en lugn jobbnatt.
Kram och god fortsättning.

Ami sa...

Jag brukar också försöka sikta in mig på mina egna julklappar. Hade köpt likadana ljus som du, men det paketet lyckades jag inte behålla, men jag fick ett annat som jag själv köpt :)
Härligt med morgonrock!
Kram

http://kraka.moah.se sa...

Ha det riktigt bra på jobbet! Själv ska jag lyxa till det med några dagar hemma.

znogge sa...

Vilken go' morgonrock! Man riktigt ser hur skön den är.

Kram