torsdag 21 februari 2019

MTR express, tacksam student och mellohelg

Nej, ingen gissade rätt  på min medverkan i gårdagens statistuppdrag, inte så lätt kanske med så få ledtrådar. Jag var passagerare på MTR express (kör snabbtåg mellan Sthlm-Göteborg) , så nu får ni hålla ögonen öppna på deras reklam, om jag nu inte är bortklippt, vem vet? Fick lite pengar i alla fall för två timmars uppdrag, kul! Bild tagen från nätet. 



I morse hjälpte jag och mitt team,( där min bm.student fick styra förloppet och gjorde det så bra), en förstföderska som stod på knä och födde fram sin flicka så fint. Det var sista natten som hon gick med mig, och jag blev så förvånad och glad över den fina presenten och det fantastiska kort hon skrev till mig. Härligt att få uppskattning och få lära ut till en sån duktig blivande barnmorska! 

Så är det då dags att åka till Lidköping i morgon och se Mello deltävling 4 på plats! Idag har de släppt en minut av låtarna, och jag tror och hoppas att John Lundvik kniper en av finalplatserna. Sen vete tusan om Lisa Ajax kniper den andra finalplatsen....jag vill helst att Arvingarna går vidare! Å en liten varning på Bishara, en fin låt och en fantastisk röst! Hinner kanske ändra tipsen när man får se en snutt av framträdandena på melloappen?! Let the best song win!

5 kommentarer:

BP sa...

MTR Express - hahaha! Har knappt hört talas om den! Så det var verkligen inte lätt att gissa;-) Gillar att MTR Express är röd och inte grått eller svart.

Att du får en flaska vin och ett kort med så fina ord är ingenting som förvånar mig. Du är ju bara sååå bäst, både som barnmorska och "lärare". Du är lite som jag. Har man en "praktikant" så får den ta ansvar och göra "saker" själv under "övervakning". Annars lär de sig ju ingenting. Jag gav också mina praktikanter fri hand och lät dom göra olika jobb. Succé där också:-)

Nu till Lidköping alltså. Dina tips slår säkert in. Å om jagorkar lyssna/titta på tv så ska jag spana efter dig:-) Arvingarna är det enda namnet jag känner igen i startfältet - ooooops, jag vet;-)

Ama de casa sa...

Vilket fint tåg som du reklamerar ;-) Ska hålla utkik! Fast på nätet visas oftast inte samma reklam som då när man tittar direkt...

Roligt med sån uppskattning!

Ha en toppenresa till Schlagern! Har absolut nollkoll på låtarna igen, men du brukar ju vara duktig på att tippa :-)

Geddfish ♥ sa...

Jag har åkt flera gånger med MTR, det är ett fantastiskt fint och strulfritt tåg. Oj, jag gör visst reklam, jag med :D
Vilken fin uppskattning av bm-studenten, kul!
Jag vann ingen Mello-biljett men jag har fullt upp ändå. Nu önskar jag er en härlig Mello-helg i Lidköping!
Kram

Annette sa...

Du brukar ju ha bra koll på vilka som går vidare, själv fick jag ett rätt förra veckan :)) Men, jag ger inte upp, utan har tippat det här veckan också. Jag tror på John Lundvik till final + Bishara. Till andra chansen tror jag att Ann-Louise Hansson går tillsammans med Anton Hagman.

Ha en mysig och spännande mellohelg!

znogge sa...

Då får jag hålla utkik efter dig!
Ska bli intressant att se om du har rätt. Jag tjuvlyssnar aldrig numera men självklart ska jag titta i morgon!

Kram och god kväll