onsdag 6 februari 2019

Onsdagsaktiviteter



Nyvaken efter nattjobbet, på med friskisstassen och mot Indoor walking på Friskis!

Euforisk efter passet! Men stressade hem, snabbdusch och mat i magen, nu mot ännu en natt på jobbet.
Gårdagnatten började lika intensiv som natt nr ett, inslängda på en förlossning direkt med dåliga fosterljud tillsammans med den nya bm. studenten. Kl 21.46 så såg klippte jag igen för att få ut bebisen, och så kom ännu en bebis ut. Bm.studenten måste tro att jag gillar att klippa mina föderskor, men så är det inte alls, men ibland så måste man bara!

7 kommentarer:

BP sa...

Vilka härliga selfies! Du är verkligen en snygg och vacker kvinna. Bra att du får jobba "på riktigt" igen, även om det innebär klippningar (heter det så?). Måste väl ändå vara roligare än att sitta i telefonmottagningen. Å så länge dina födslar går så bra är det ju bara att ge sig själv en klapp på axeln.
Önskar dig en bra natt!

znogge sa...

Nöden har ingen lag och men kan inte äventyra babyns säkerhet. Klippet läker. Det viktigaste är trots allt att det går bra.

Kram och ha en bra arbetsnatt!

Ama de casa sa...

Oj... Du ser ju hur pigg ut som helst där fast du är nyvaken. Snygging! :-)

Skönt att det går bra trots att du måste klippa, eller det är väl tack vare det, kan tro.

Hoppas denna natt var lugnare!

Ami sa...

Säkerheten går absolut först och "klippet" läker ju så småningom!
Kram

Geddfish ♥ sa...

Fyra barn är födda genom mig men bara en med klipp och det var den förstfödde. Så jag vet inte varför det blev si eller så. Javisst, det läker ju, bara att sitta på en "ring" ett tag efteråt.
Håller med om att du ser väldigt frisk och snygg ut på dina selfies i Friskis&Svettis.
Ha det gott, kram!

Ditte sa...

Friskis pigga säkert upp både dig och deltagarna. Du ser verkligen pigg ut.
Och vilken lycka och trygghet för de föräldrar som har dig som barnmorska .
Önskar dig en hyfsad natt.
Kram!

Åke sa...

Ohhh!!! Jag glömmer aldrig "klipp" ljudet för mitt barn. Men jag klippte navelsträngen också :) Sedan sa dom: Ta ungen och gå ut :) Det är så roligt att läsa det du skriver... Riktiga bra minnen väcks till liv :)