torsdag 23 september 2021

Tråktorsdag

Sedär, vår arbetsplats har fått ett eget instagramkonto och häromdagen visades min nya arbetsplats.
När jag cyklade hem genom kyrkogården häromdagen så sken solen och hösten är verkligen på väg.
 
Idag gick jag ut i regnet och trots både paraply och regnkappa blev jag väldigt blöt om strumpor och skor, hm, måste införskaffa gummistövlar. Vädret idag gör verkligen skäl för namnet "tråktorsdag" som Kajsalisa håller i!

Orsakullan undrar: 

  1. 22. Alltid retar det någon…
  2. ...att jag är ett stort fan av Melodifestivalen och Eurovision song contest! 
  3. 23. Ett ord folk stavar fel på…
  4. Vilken stavning ska man välja ....tänker på ordet "juste", eller sjyst, schyst eller schysst?
  5. Jag brukar stava "sjysst", men Svenska akademiens ordlista tar inte upp det eller nån annan stavning med dubbel-s. Vanligast i språkbruket är "schysst" och i synnerhet i mindre formella sammanhang kan den stavningen rekommenderas.

9 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

En blöt torsdag här också, men jag höll mig inne, så jag hade inte tråkigt, för jag hade roliga saker att göra.
Men det är tråkigt att sommaren försvinner i intet, jag skulle så gärna vilja hålla kvar den...
Kram!

BP sa...

Kul at din nya arbetsplats har fått sitt eget Instakonto. Då lär det väl bara vara en tidsfråga tills du visas upp där:-)
Gummistövlar + Susjos = en väldigt udda kombo måsta jag säga. Har inga gummistövlar alls. Hade gummistövlar när jag var (väldigt) liten och fick rejäla svettfötter av gummit. Så min mamma förbjöd mig att bära stövlarna. Bra gjort mamma kan jag bara säga;-)

Znogge sa...

Dagens väder krävde verkligen gummistövlar och några sådana har jag inte, inte än. Själv tänkte jag satsa på en lägre modell mer som boots. De blir inte lika klumpiga tänker jag.

Kram och god kväll!

Ditte sa...

Roligt att din arbetsplats fått ett Instakonto. Ja, visst känns det att hösten är här och inte minst på träden- Vackert på din väg genom kyrkogården. Ja, en regnig dag blev det men fram på em blev det sol och då gav jag mig ut på en runda. Och sen satt jag ett par timmar i vacker kvällssol på balkongen med ett glas bubbel.
Vad gäller att reta nån... Ibland krävs det så lite. Pust!
Kram!

Anki sa...

Även om vädret kvalade in på tråktorsdag, så var det ju bara bra saker i övrigt :)
Hm ... jag är inget fan av Melodifestivalen och sånt, men inte retar jag mig på om någon annan är det!
Gummistövlar (eller korta, typ boots) är väldig skönt att ha när det är blötväder ute - jag avskyr att bli våt om fötterna :)
Ha en fin fredag!
Kram

Ama de casa sa...

Vi klarade oss undan regn igår, fast idag ser det värre ut...
Vilket vackert höstträd :-)

Jag tycker bara att det är kul att du är ett sånt hängivet fan av Schlagern! Själv har jag dock tappat intresset för den en aning...

Ha en fin fredag!

Hanneles bokparadis sa...

så vackra höstbilder, gillar årstiden, inte tråkigt.

Annika sa...

BRA med instakontot!!
Älskar hösten så mycket.
Tycker också det är kul att du gillar mello och schlager så mkt!!!
Kramar och trevlig helg!

Guldkryckan sa...

Prenumererar på en del sådana instagramkonton, kul att få ta del av vad som läggs ut där, intressant.

Jo men visst, alltid retar det någon, själv hyllar jag ofta kungen, har jag riktig tur så blir någon uppretad ;)

Igår var en riktig skitdag vädermässigt här med, skolans friluftsdag gick åt skogen men skolan lyckades pussla ihop det trots allt.

Ha det bäst nu. :)