måndag 21 oktober 2024

Glad måndag

 

En glad måndag, Caritas tema,  för jag är ledig nästan hela dagen, hade en inbokad tid idag  bara, som var obligatorisk :praktisk brandövning , som förstås var på KS område. Har gjorde den förut, men det var många år sen! Vi fick släcka en docka med en brandfilt, och släcka en eld med en  brandsläckare, en nyttig övning som nu är gjord. Tog ett foto när jag cyklade hem, många löv på marken nu, man får cykla försiktigt!

Dagen avslutades med ett coreflex pass på F&S , en bra dag. I morgon vill jag hälsa på lilla familjen!

6 kommentarer:

LillaSyster sa...

Ha en bra dag imorgon med barnbarnen=)

BP sa...

Regnet igår gjorde sitt. Även här är delar av innergården täckta med löv, medan andra gräsytor har få löv. Måste vara vinden som blåste dom åt ett håll. Japp, det är både halt när man går och när man cyklar. Så var försiktig!
Har bara varit med om en brandövning. Där var jag statist och fick sitta i ett låst (på riktigt alltså) vilorum. Där glömdes jag bort. Efter det var jag inte så värst sugen att vara med igen.
Men praktiska övningar som ni gör är ju intressanta.

Znogge sa...

Brandövningar är så viktiga. Även om man tror att man kan så gäller det att repetera om det skulle bli skarpt läge.
Då hoppas jag att det blir en dag med barnbarnen i morgon. Kvalitetstid på hög nivå skulle jag vilja säga. Vår lilla S fyller dessutom år i morgon <3
Här har träden förvånansvärt många löv kvar och i ganska så gröna toner dessutom.

Kram och sen god kväll!

Geddfish ♥ sa...

Hoppas du får en bra dag med barn och barnbarn!
Brandövningar kan nog inte göras för ofta, inte heller HLR.
Kram!

Äventyret framtiden sa...

Mycket viktiga övningar, mera viktiga än man kanske tror. Ha en fin dag med barnbarnen imorgon.
Kram

Ditte sa...

Lite trist att brandövningen var på din lediga dag, men sånt händer. Skönt med ett träningspass liksom att du i morgon kan träffa barnbarnen.
Kram