måndag 1 september 2008

In her shoes



Faktiskt var filmen inte så dum,och dikten som Cameron Diaz läste upp var fantastisk!

Så här kommer den på svenska,dikten av E.E Cummings :


Jag bär ditt hjärta med mig(jag bär det i mitt hjärta)

Jag är aldrig utan det(vart jag än går går du,min kära; och vad som än är gjort av bara mig är ditt verk,min älskling)

Jag räds inget öde(för du är mitt öde,min söta)

Jag önskar ingen värld(för vacker du är min värld,min sanna)

Och du är vad som helst en måne har alltid betytt och vad än en sol alltid kommer sjunga är du.
Här är den djupaste hemlighet ingen vet

(här är rotens rot,knoppens knopp och himmelens himmel utav ett träd kallat livet;som växer högre än själen kan hoppas eller förståndet gömma)

Och detta är miraklet som skiljer stjärnorna åt
Jag bär ditt hjärta(jag bär det i mitt hjärta)

Inga kommentarer: