tisdag 30 juni 2009

Sömnsvårigheter,tårtkalas och Morden i Midsomer


Lillasyster har fyllt ...46 blir det ja! Hm,vad åren går...
Så hon kom hem till mej idag och vi firade med kaffe och tårta i värmen! Vad jag njuter av att få vara ledig! Känns så lyxigt att inte åka iväg på kvällen till jobbet...mmm,nästan som semester :)
Men,det tar nån dag till innan min kropp är som vanligt efter nätterna på jobbet. I natt var det svårt att sova,så jag la mej på spikmattan kl. 02.30,och då somnade jag faktiskt! Vaknade efter en timme,och då var ryggen väldigt öm..hihi!
Och på morgonen är det väldigt svårt att komma upp....då vill jag bara sova!
Såg fram emot härliga Detective Chief inspector Barnaby i Morden i Midsomer ikväll,jag älskar dessa engelska deckare och deras ironiska humor! Men vad gör jag då mitt i programmet? Jo,somnar förstås! Men jag vaknade i tid för att se vem som var mördaren i alla fall! Men nu är det risk för att jag inte kan sova i natt heller!....

5 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Det är svårt när man inte kan sova - att jobba natt försvårar rytmen! Likt många andra har jag svårt att sova nu men det beror på värmen;-))
Tårtan ser mycket mumsig ut!
Ha nu en bra dag säger en som oxå ser engelska deckare!

CharmKatti sa...

Precis som jag!
Jag somnar nästa alltid i slutet på midsomer, väldigt irriterande. Men programmet går ju i repris och har jag tur så kan jag se det då.
Kram
Katti

Tant Janet sa...

Tårtan ser jättegod ut. Ha en bra dag.

imse sa...

Jag brukar också somna under Midsomer. Igår var jag vaken, men då pajade TV-boxen mitt under programmet. Typiskt! Den har funkat dåligt ett tag, men eftersom vi inte tittar så mycket på landet, har vi inte gjort något åt det.
Så avslöja inte vem mördaren är, ska titta på webbTV.

Caty sa...

Jag somnar också jämt under Midsomer fast jag tycker det är spännande, jättemysko tycker jag det är, igår vaknade jag efter att mördaren hade avslöjats...Typiskt!