tisdag 22 juni 2010

Bilprovning och sommarvärme....


Handsvett och på helspänn sitter man där igen och väntar på att ens registreringsnummer ska komma upp,och det ska bli ens tur att besikta bilen, usch vad jag ogillar att åka till bilprovningen,är alltid lika nervös-och så gäller det ju bara en bil!!!! Maken som har ett förflutet som bilmekaniker (gudskelov!) har fixat både växellådan och handbromsen som hade pajat. Avgassystemet är delvis utbytt,så det var ju sjutton oxå om inte den skulle gå igenom! Jo,jag visste att vindrutan bör bytas ut,har en stor spricka,som blivit längre och längre.
I alla fall gick bilen min igenom besiktningen,förutom att vindrutan ska bytas,men ingen ombesiktning krävs. När Herr Bilprovare önskade mej en trevlig sommar var det nära att jag flög om halsen på honom och gav honom en puss på munnen,men jag höll igen! Haha!
Sen var det underbart att sitta i solen och njuta av en god bok och kaffe,titta upp på molnen och sakta men säkert börja njuta av att sommaren och semestern faktiskt är här!!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Jag besiktigade också bilen idag - eller, ombesiktigade den, hade glömt nyckeln till dragkroken förra gången och fick ombesiktning pga det - 200:- fattigare blev jag. När var du där? I Sollentuna?

Storarvid sa...

Samma här med... Besiktade bilen (Hustruns) och den gick igenom utan anmärkning. Den ena är så ny så den ska inte besiktas förän nsta år och den gamla Pontiacen är bara vartannat år, så i år blev det lugnt. Blir liote konstigt när jag åker till besiktningen, jag känner nämligen 6 stycken som jobbar där. En är gammal klasskompis och de 5 andra har jag jobbat tillsammans med på SAAB. Vi har dock kommit överens om att ingen av dessa ska besikta mina bilar, både för deras och min skull så det säkert blir rätt....

Petra sa...

Vad härligt att bilen gick genom. Ha en underbar onsdag.

Susanne sa...

Själv så skickar jag andra familjemedlemmar att besikta div. fordon. Sånt avstår jag gärna.... Skönt att den gick igenom. Vår husvagn var iväg idag men har ännu inte hört hur det gick??
Kram och njut av sommarens vackra dagar!!

Anni sa...

Visst har det varit en underbart skön dag idag! Kul att det gick bra med bilen!

Vinterfin sa...

Oj oj, är det inte "Främlingen" jag ser på bilden att du läser?
I så fall skulle jag inte gå hemmifrån förän jag läst klart.Den är ju bara sååå bra!!
Om jag inte missminner mig så behöver man inte besiktiga de första två åren på en ny bil va??**ler**
Kraaaaaaaaam

Susjos sa...

Jenny maria : jag var i sollentuna och besiktade bilen kl 11 :) såg inte dej tyvärr!

Hej Jonas Va kul att se dej här igen :)


Tack Petra! Onsdagen blev oxå skön!

Nattsyrran hoppas husvagnen gick igenom! jag vill inte helst besikta själv heller,men nu är det min lilla bil...då måste man ju...hm..

Anni,vilken sommardag det blev idag med! Tyvärr har jag inte hunnit med att sitta i solen idag.

Vinterfin,visst är det främlingen jag läser,men inte tycker jag den är så himla bra som alla säger ? jag är nog en deckartjej jag...Kram!