måndag 21 mars 2011

Jympakick och barnafödslar

Efter tre nattpass var det måndag igen,och dags för mitt jympapass på F&S. Var så stressad så jag glömde att äta när jag vaknade. (förra måndagen glömde jag både att borsta tänderna och ta med hårtork till jobbet efter jympan!...Hur snurrig får man va? Haha!) Fick springa in från bilen när jag kom på det och äta en banan på väg till jympan. Och tur var väl det, för ikväll var det många motionärer där,och det är alltid en kick-så jag gav järnet!!! Gissa om jag känner mej slutkörd nu! Men ikväll glömde jag i alla fall inte att titta på "En unge i minuten" från Västerås förlossning på TV4
Alltid kul att se hur det går till på en annan förlossningsavdelning. Kände igen alla dessa frågor och svar som vi ger. Och jag tittade mest på hur det såg ut runtomkring! Så fräscht och stort det såg ut!
Intressant att de tog upp en prematur förlossning också, det är tyvärr inte helt ovanligt att det inträffar.
Nu är jag ledig två hela nätter,vete tusan hur jag har lagt mitt schema? Skulle behöva en långledighet nu. Men men,jag har redan varit långledig-var ju upp till Järvsö då!
Så imorgon :Ledig dag! Då stundar frissan...och jag som är så håröm....hm!

8 kommentarer:

Anna sa...

Va skönt med en ledig dag! Det är du värd! Njut!

Anna sa...

Kikade också på En unge i minuten, mysigt när man får se nya bebisar komma till världen. Så du måste ha ett härligt jobb!!
Kram och ta de lugnt nu när du är ledig! kram

Anne-Lie sa...

Alltid full fart här! Men hur kan du glömma att äta? Finns inte i min värld även om jag borde glömma stoppa i ett och annat som jag stoppar in!
Må gott hos frissan!

Kicki sa...

Jag kan förstå om man glömmer hårtorken men inte glömma bort att äta! Förstår att du tycker det är spännande med förlossningsprogram, jag tycker om "gör om mig program";) Ska du till frissan igen?? Kram

Jess sa...

Njut av din lediga dag!

Petra sa...

Hoppas att träningen gick bra och att du får en underbar tisdag.
Kram

Mia S sa...

Kram kram ...akta dig för den berömda väggen bara ;)

Susanne sa...

Så kul att du kollade på En unge i minuten. Den här veckans avsnitt satt både jag och dottern och torkade tårarna och blev så varm i hela kroppen över det utländska paret. Vilken kärlek och ömhet och vilket härligt läspande pappan hade. Bara älskade det jag såg!!! Nu på måndag ser det mindre roligt ut.... Just nu har jag fullt upp på TV´n och jag som annars nästan ALDRIG tittar på något. Nu visar dom ju även från poliserna i Västerås. Dottern sitter också klistrad för hon har bestämt sig för att bli polis=) Ha det gott!!