fredag 15 juli 2011

Bankbekymmer och semester


Vilken dag! Sov till 14, sen var det dags att ta sig till Swedbanks kontor i Sollentuna för att klara upp varför de stängt av mig på internetbanken, god man som jag är för pappa och fixar hans ekonomi därifrån. Självklart var kontoret stängt (de brukar ha öppet till 18,men är det sommar så är det) ringer hem och ber maken kolla upp om det möjligtvis finns något annat kontor i stan som är öppet längre än till 15! Men, kollade förstås själv in öppettider på min iphone och ser att Kista har öppet till kl 16. Kollar in klockan ,som är 15.45. Ska jag hinna till Kista? Flyger ju till Samos i morgon, och är ju orolig vad som har hänt med pappas konto,har någon kapat det? Varför kommer jag inte in på internetbanken? Vad är det som har hänt? Ska jag hinna köra till Kista innan de stänger? Och jag vet ju inte ens VART i Kista som Swedbanks kontor ligger där i gallerian??
Men jag är optimist,slänger mej i bilen kör lite väl fort till Kista. Upp i rulltrappan,hittade en info karta och letar fram banker och ser att kontoret ligger utanför gallerian vid entré A. Springer genom folkhopen och butikerna bort till entré A. Får nu ett sms från maken ,nu först har han hittat öppettiderna på datorn och meddelar att Swedbanks kontorer stänger alla kl 15. Men jag ger inte upp, är ju på väg genom gallerian med språng till Swedbanks kontor. Huvudentrén ber mig att gå vidare 20 m till en ny entré...det är tomt med folk,ser inte lovande ut. Klockan är nu 15.55. Döm om min förvåning när jag märker att jag kan öppna dörren in till det lilla kontoret,det är öppet!!! Svetten dryper av mej, men jag är lycklig, jag hann!
Så därför Champagne, Amarone, ny klänning på Desigual. JAG BÖRJAR MIN SEMESTER IDAG!
Varför internetbanken och bankomatkort var avstängt? Troligen för att de inte informerat mej om att det ska dras avgift för internetbank via ett konto som jag inte använder,och då stängs det av! Grr...
Men men ,jag har nu semester och ska snart börja packa inför Greklandsresan i morgon!!

4 kommentarer:

Mia S sa...

Trevlig semester på dig..

Kram ♥

Anonym sa...

Skönt att det löste sig till slut. Ha en riktigt skön semester!

Monica sa...

Ha en riktig skön semester!! :)

Kram

Anna sa...

Vilken tur att du hann! Och ha en underbar semester! Jag är ruskigt avundsjuk på dig! Njut!