söndag 29 december 2013

Saturday Night Fever



John Travolta 
som den bekymrade Tony Manero, som bor med sina föräldrar i en ort i Brooklyn. Varje lördag tar han på sig en skjorta med breda snibbar, utsvängda byxor och platåskor och går till det ställe där han är kungen på dansgolvet. På dansgolvet ses han som en gud istället för en ung odåga. Men i mörkret, långt borta från discokulan och ljusen, är detta en tragisk historia om våld, besvikelser och brustna hjärtan.

I natt gick den på TV igen, jag jobbade,men hann se slutet av denna  för mej och många andra klassiska film från 1977: Saturday Night Fever. Vilken nostalgi, minns dansen och framför allt- musiken! Eller vad säger ni?

The soundtrack album sold over 20 million copies, and it was the top selling album in history until it was topped by Michael Jackson's Thriller (1983) six years later.

Nu är jag äntligen ledig i fem hela nätter, så här ska det firas!

8 kommentarer:

Susanne sa...

En massa nostalgi.
Hoppas du får en underbar ledighet.
Kramkram

kattiiiiss sa...

Jag älskar John Travoltas filmer. Njut av ledigheten! :-)

Gafflan sa...

O jaaa nostalgi på hög nivå!
Skönt med ledighet. Själv ska jag jobba i morgon efter en liten men kort julledighet. :)

Rantamor sa...

*skratt* såg den också fast jag inte jobbat natt, men mina onda korpar anföll min kropp inatt och då låg jag inte kvar och lät dom hacka på mig utan klev upp å tittade på denna kultfilm.

Tjingelingen från Rantamor.

Eva sa...

Ha en skön ledighet och ett Gott Nytt År!
Kram

Ama de casa sa...

Nu är din blogg DUM! Ännu en gång blev det error...

Nu försvann min kommentar kanske...
Service unavailable...

Men jag tar om det viktigaste:

Kram på dig och gott slut!
:-)

Ama de casa sa...

Hoppas jag inte har upprepat mig för mycket :-)

Home2tiny sa...

Nostalgi på högsta nivå. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År vännen. Kramisar Tina