lördag 1 februari 2014

Ikväll smäller det!!!

Äntligen! Mitt i det gråa vintervädret så blir det då lite glitter och glamour! Ikväll börjar Melodifestivalen 2014!!! Helt galet så har jag lyckats klämma in att jobba så gott som alla lördagar framöver, hur tänkte jag där?  Nåja, nästa lördag är jag på plats i Linköping med min boa, och har sett till att vara ledig på final kvällen också, men är inte i stora Friends Arena då.
Ikväll åker jag in till jobbet lite tidigare för att få höra och se låtarna innan jag börjar jobba. Har lyssnat på klippen, och jag tror att Alvaro Estrella och Helena Paparizou går till final. Till andra chansen tippar jag Yohio och Linus Svenning. Må bäste man/kvinna vinna!!!

8 kommentarer:

BP sa...

Nu ska jag hålla mig uppdaterat via dig, Freja och AMA. Ni är mina bästa informatörer.
Den enda artisten jag känner till där är söta Yohio. Hoppas han får en bättre låt att jobba med än ifjol, då fjolårets låt var helt fel för honom.
Njut av mellis mellan födslarna;-)

Ama de casa sa...

Glitter och glamour? Den tyckte jag lyste med sin frånvaro ikväll. Svart, svart, svart och lite grått.

Men jag tyckte att resultatet var helt OK, utom att jag inte gillade en av dina favoriter...
:-D

Ama de casa sa...

Du tippade förresten finalisterna och en av andra chansarna precis på samma sätt som Anders :-)

Kicki sa...

Trodde på Alvaro men det blev helt annat, Helena kunde ha kostat på sig lite mer färg i sin utstyrsel som hade passat bättre till låten...låten som var helt okej! Programledarna hade jag inga höga förväntningar på men de lyckades bra tycker jag!

Hovdamen sa...

Aj, aj, aj, där gick inte dina gissningar hem precis;-)

JaanaM. sa...

Hoppas du vart nöjd med resultatet, trots att dina favorittippade inte gick till finalen. Men en Friskis funktionär kom ju med! :)

Saknade dig idag på träffen!

Freja sa...

Åhh, mello! Jag kollar alltid och i fjol lyckades jag få vara på plats på finalen (en present från mina syskon). Årets höjdpunkt!

Helga sa...

Alltid kul när melodifestivalen drar igång igen. Jag tyckte songbird var klart bäst...