tisdag 24 juni 2014

Allsång och Mord i Midsomer

Middag framför TV:n och matchen Italien-Uruguay
Maja sover helst i solen

Kvällssolen var underbart vacker idag, och just nu är himlen rosa,men det går inte att få en bra bild på det!
Idag har det i alla fall inte regnat,och tempen har varit uppe i +15 grader, men det har blåst otroligt..trodde ett tag att vårt hus skulle blåsa med i vinden! Det lugnande ner sig mot kvällningen så att jag kunde ut och jogga (läs lufsa) i skogen innan middagen och "Allsång på Skansen" som började idag (hon skötte sig fint Petra Marklund som ny programledare) ,tätt följd av "Morden i Midsomer"- då har sommaren börjat på riktigt!

5 kommentarer:

Anna sa...

Låter som du haft en skön och avkopplande kväll!

Nette Cecilia sa...

Här får vi inget regn vi är snart utan vatten .Håller med om att allsången och morden gör sommarkvällarna ,kram Nette

Kicki sa...

Det blev allsång och mord här med!:)

BP sa...

Jo, den serien betyder ju verkligen att det är samma. Har p g a VM inte kollat min favo serie. Är det nya avsnitt eller gamla repriser?

Ama de casa sa...

Jag brukade kalla moden i Midsomer för "sömnpillret". Den visades "sent" på söndagskvällar förr om åren och jag envisades med att titta på den från sängen. Hur dom slutade har jag ingen aning om, men jag antar att dom fick tag i mördaren varje gång... ;-)