söndag 21 september 2014

Svampsöndag

Döm om min förvåning när jag var ut och kissade i morse håller på att trampa sönder kantareller på farstukvisten!

Det blev smörstekta på min frukostmacka sen! De var såååå gott!

Drog sedan med maken ut i skogen för att leta upp flera kantareller (han som inte gillar svamp överhuvudtaget!)


...och visst hittade vi svamp, i massor! Men inga jag kände igen!

Fast det här kan ju vara fingersvamp?

Sedan stängde vi igen landet och åkte hem mot regnet, denna hampabröllopsdag- som det 23:e året som gifta kallas! Firade med spagetti och köttfärssås ikväll innan jag somnade i soffan. En mysig men kort helg på landet är inte fy skam! Nu stundar en intensiv vecka med jobb och lite roligheter.

5 kommentarer:

Ama de casa sa...

Svamp som är såååå gott! Fast jag plockar bara i affären där det finns skyltar som säger vad det är för nåt. Dessutom är dom i väldigt bekväm plockhöjd där :-)

Den enda svamp jag känner igen på riktigt och skulle vara säker på är röd/vit flugsvamp. Lika bra att fortsätta plocka i affären, alltså :-)

JaanaM. sa...

Låter som du haft en bra helg ute på landet och i skogen. Men det där med svamp vet jag inte....

BP sa...

Det var ju tur att du inte vattnade kantisarna, då hade de nog inte hämnat på en frukostmacka;-)
Försök ha en fin vecka i regnvädret.

Rantamor sa...

Så himlans bekvämt med kantareller utanför farstukvisten, och så tur att du blev kissnödig så att du såg dom.
Det ser verkligen ut som att den härliga sommar vi haft börjar sjunga på sista refrängen.

Och att plocka svamp i skogen är ju som bomull för själen....
ja å lingon också, bara jag får komma ut i den härliga skogen.
Grattis igen (instagram) på er bröllopsdag, vi har 44 i november...
undrar vad den dagen heter.??

Tjingelingen från Rantamor.

fialia sa...

Vilken härlig frukost!
ha de Fia