måndag 25 maj 2015

Wienbilder från dag 1,tisdagens semifinal

Nu blir det en kavalkad av bilder från Wien,så det så! Vi kom ner på tisdagen och det var bara att byta om och göra oss redo för semifinal nr 1.

Hann äta en wienerschnitzel vid arenan innan det var dags för semin

Som sagt hade vi ståplats, fick en bild på Conchita i alla fall,ser ni henne?

Hittade denna unga man med lederhosen i arenan...

Efter semi nr 1 tog vi oss till Euro Fan Café, där uppträdde Jan Johansen

..och Ann-Marie David som vann 1973 för Luxemburg- som Ama minsann visste vem det var! 

Dessa tyska herrar träffade vi i Malmö för två år sedan också!!

Måste bara lägga upp en bild på den fantastiska frukosten, med bubbel och allt!

Dag nr 2, onsdagen, så tog vi oss ut på stan- och jag fick en bild på Stephansdomen. Fortsättning följer! Inlägg 81/blogg100

Har varit helt slut idag, har ingen röst och ingen energi. Var tvungen att vila lite innan jympan ikväll-som jag knappt trodde att jag skulle klara av. Men tog med mig flaggan,som jag hade som mantel när jag körde "Heroes" på jympan, det blev uppskattat (och jag fick lite energi!)  Nu ska jag vila vidare...det kostar att ligga på topp!


6 kommentarer:

JaanaM. sa...

Det är så kul att följa med på dina schalgerresor! SÅ kul du haft, och kul att få träffa nytt folk som återkommer efter ett par år...

BP sa...

Klart det kostar att ligga på topp, å det glr du ju - ligga på topp alltså:-)
Det är bara sova som gäller, å vädret är ju perfekt för att stanna i idet!
Hoppas på fler bilder från Wien!

Ama de casa sa...

Åh vilka dagar (och nätter ;-) ) ni har haft! Och nog minns jag både Ann-Marie och låten, men skulle inte ha känt igen henne... :-)

Och WOW! Undrar om jag kan hitta en cerisefärjad kavaj till min hatt? Det är ju samma modell på den som dom där silverfärgade... :-D

Ama de casa sa...

sv: Calamareserna var lökringar... Men inte så dumt ändå :-)

Kolonilotta sa...

Den här resan kommer du leva länge på hoppas jag!
Mega imponerad av eran ork.
Men vet ju av egen erfarenhet att man får nån sorts extra energi när man åker iväg på en rolig resa.
Tröttheten kommer sen...
Och det tar man mer än gärna! :)
Sov så gott ikväll!
Kram.

Susanne ❤️ sa...

Vilka härliga resor ni gör och få se alla dessa platser :)
KRAM