lördag 27 augusti 2016

Trädgårdsparty

Oj vad de lediga dagarna rullar iväg snabbt! Efter en snabbgenomgång av nya jympapasset, ommöblering av vardagsrummet (undrar vad maken säger?) så var det snart dags att cykla  i väg till årets trädgårdsparty!

Den sköna bönan har inte bara fyllt 60 och jobbar natt på operation som uska, (så vi ses rätt ofta i jobbet) hon gillar också att köra motorcykel, och är med i en motorcykelklubb....som var bjudna på festen, själv kom jag cyklande på en helt annan cykel!

I träden kvittrade   lät det väldigt mycket..var det sirener eller va sjutton var det...tittade lite närmare,och där satt två papegojor i sele för att inte flyga bort, en festdeltagares husdjur var med alltså! Vackra att titta på, men hu vad de lät ( jag med mina hörapparater tyckte de lät hemskt mycket!)

Alla hade med sig något att grilla, sen bjöds det på underbara tillbehör som potatisgratäng, potatissallad,såser mm

En underbar kväll i en underbar trädgård med en hel massa mc-folk! Jag kände bara igen födelsedagsbarnet och en gemensam bekant till.

Snor denna bild på födelsedagsbarnet som skymtar i sin sommarklänning,pigg och glad som en lärka är hon. Tack för en underbar fest kära du!

Sådär ja, hemma igen efter en trevlig kväll, träffat massor med nya människor, och blev inbjuden att bli medlem i mc-klubben, jo jag tackar ja...kanske jag först ska fixa mc-körkort, eller?!


8 kommentarer:

BP sa...

Hahahahahaha! Kan int låta bli att vara nattuggla utan också att skratta åt ditt inlägg - för at inte glömma din kommentar. Har ju faktiskt sett dig som spätta på mc och moped/scooter när din man körde under era semestrar, men att ge sig på MC-kort - nej skulle inte tro det.

Åsså trampade du iväg till festen och tillbaka - uppenbarligen - utan att åka i diket. Duktig tjej:-)

PS. Undrar lite varför du var klädd i svart... Ja egentligen är ju födelsedagat efter 40 inget att fira längre, å svart passade nog bra där:-))))

Ama de casa sa...

Hahaha! Så du ska gå med i ett mc-gäng? Personligen har jag bara haft moped, och såna gäng är inte lika tuffa ;-)

Vilket härligt kalas!

Ha en toppenhärlig söndag! Finns goda förutsättningar för det, för du såg väldigt pigg ut vid hemkomsten där :-)

Geddfish ♥ sa...

Såg ut att vara en härlig fest!
Och du, du kan få låna mitt mc-kort ;) jag fick ett på köpet då jag tog körkort i min ungdom och jag har aldrig kört mc.
Skyltsöndagskram

znogge sa...

Bara att köra igång då så på med hjälmen ;-)

Ami sa...

Vilken trevlig kväll!
Och nu är det bara att börja övningsköra :)
Och de där husdjuren i trädet var riktigt söta!
Ha en fin söndag

Comsi comsa sa...


MC medlemskap, tja varför inte.... :D)
Du skulle frågat om dom inte ville bli medlem av cykelklubben, hi hi....

Kram ♥

Ditte sa...

Vilken god idé med mc-klubb och kortet ordnar du enkelt.
För min del ingår mc-körkort i mitt vanliga körkort, men jag har bara kört mc i Thailand.
Kanske dags att göra det i Sverige också. En tanke bara...
Och så fint att trädgårdsfesta i det vackra vädret, förstår det var lyckat.




Anonym sa...

Bli medlem! Du kan säkerligen handskas med
en "hog". :)

Ruth i Virginia