fredag 28 april 2017

Fredagsledig

Skönt att få sova ut idag, det blev en lång sovmorgon. Innan frukost/brunch så blev det en joggingtur i solen..men med en hel del blåst. Påskprydnaderna skulle ner i förrådet och lägenheten städas. Maken fick hämta hem lite middag, och äntligen fick jag prova sushi restaurangen som ligger ett stenkast härifrån. Jag provade deras halstrade lax, och den smälte i munnen!
I morgon ska vi bjuda 4 kompisar på lite inflyttningsmiddag. Vi provade att göra Margaritas med ingefära-touch inför morgondagen...den blev kanske lite för intensivt...hoppas den blir bättre i morgon!


12 kommentarer:

Comsi comsa sa...

Mm den där maten ser smarrig ut... 😋

Godnattkram och sov gott ❤

Ditte sa...

Så smidigt att ha bra restauranger inom räckhåll. DEt såg verkligen gott ut. Kanske kan ni ha ett rep och en korg mellan er för leverands av middagar.
Oh, Margaritas med ingefärssmak låter lovande...Och gott!
Skönt för dig med en arbetsfri dag.
Kram!

BP sa...

Dregel, dregel för sushin - mums! Vi vågar oss liksom inte på Sushi här, för det finns liksom inga gäster i Sushi restaurangerna här...
Margarita med ingefära - mums! Har jag aldrig druckit. Har bara druckit Margarita med jordgubbstouch. Lycka till imorgon. Du kan ju alltid testa flera varianter - hick;-)

Ama de casa sa...

Sushi... Sååå gott! Här finns det inte många sushirestauranger så det blir inte så ofta för min del nuförtiden. Brukar passa på när jag är ute och reser :-)

Ser att du har flyttat tillbaka till Solna nu - väldigt vad ni flyttar hela tiden ;-)

Ha en trevlig inflyttningsmiddag med goda Margaritas!

(Vi var på Isla Margarita en gång i förhistorisk tid och tyckte att vi såklart var tvungna att testa en Margarita där. Det var rätt tidigt på eftermiddagen och bartendern blandade till en hemsk blandning med bara ren sprit. Förmodligen blev den så vidrig för att han själv redan vid den tiden var klapp kanon... ;-) )

Barbro J sa...

Hej!
Läser din blogg så trevlig den är.
Jag är intresserad av dina hörapparater. Har själv hörapparat i ett öra. Dålig hörsel sedan 40 år tillbaka. Har du privat hörselvård? Finns inte här i Luleå där jag bor? Skriv och berätta så utförligt du kan när du får dina nya. Funktionen m m ser att det inte blir den vanliga hörsnäckan jag har. Är det en nyhet med bara "ploppar" eller går det efter hörselnedsättningen så att säga vad man skall ha.

Vårhälsningar från Luleå
men det är vinter här ff usch.
Barbro J

znogge sa...

Övning ger färdighet men ingefära är svårt. Tror att man antingen gillar det eller inte. För min del är det inte! Hoppas det blir en trevlig inflyttningsmiddag.

Kram och ha en fin lördag!

Ami sa...

Både mat och dryck såg smarrigt ut!
Hoppas ni får en trevlig kväll :)
Kram

Kicki sa...

Maten ser smarrig ut! Hoppas ni får kul på festen och att drinken smakar bättre! Du kan ju skriva receptet sen!;)

House and Garden by Bia sa...

Sushi gillar jag inte, men drinken såg smarrig ut...den har man druckit några gånger, hihi...
Önskar dig en härlig helg och Valborg !
Kram bia

Villa Frejas bokblogg sa...

Så gott med ingefära.
Härligt med sovmorgon.

Mias Mix sa...

Hoppas drinkarna blev goda och att ni fick en härlig kväll!

Mias Mix sa...

Hoppas drinkarna blev goda och att ni fick en härlig kväll!