tisdag 24 april 2018

Hemma igen

En konstig tisdag som aldrig vill ta slut?! Kom ju hem i morse vid 07-tiden från New York. Var vaken fram till kl 14, då somnade jag och sov i fyra timmar! Så nu får vi se om det blir nåt sovande i natt, men jag ska ju jobba i morgon natt...så det blir nog bra! Idag blir det en blandad kompott från vår NY-resa...

Här är vi på väg till Chelsea Market och hittade Google på vägen!

Inne på Chelsea market





..och sen vidare på High Line...

Empire State building där i bakgrunden.

Det börjar grönska...


Den här bilden visst jag inte ens om att jag tog?!


I baren, ett dyrt glas vin i dricksglas...14 dollar (fast jag tyckte på menyn att det stod 10 dollar?), och så beställde vi in "local pickles" för 5 dollar, lät spännande tyckte jag, så fick vi in...just det pickles `= ättiksgurka, smakade sådär...

Times Square...



5 kommentarer:

BP sa...

Den absolut bästa bildkavalkaden från er resa. Beror nog på att du bloggar hemifrån och datorn i stället för på mobilen.

Härlig blå himmel, skyskrapor, nästan en Skyltsöndag på en tisdag. Vad mera kan jag begära;-)

Selfien du inte visste att d u tog var kanske maken som knäppte;-)

14 dollar för ett glas vin är ju Café Opera priser. Hudlös med andra ord. Ättiksgurka som pickles - tveksamt det med. Den bästa ättiksgurkan som finns här i Sverige är faktiskt hos Lidl. Konstigt nog..

Nu hoppas jag att du kommer över jetlaggen och orkar jobba natt igen imorgon. Är säkert på att du grejar det. Du är ju van vid det.

Steve sa...

Så smyger sig vardagen så sakteliga på igen. Härliga bilder att plocka fram när du känner för det. Vin och ättiksgurka. Nja. Bra betalt tog dom i a f.

znogge sa...

Vilken härlig bildkavalkad från er resa men underbart är kort! Fast vardagen har sin charm den också. Hoppas du kommer snabbt in i dygnsrytmen igen.

Kram

Ami sa...

Vilka fina bilder från er resa! Hoppas det går bra att komma in i rytmen igen!
Kram

Ditte sa...

Kul med duna fina N.Y. bilder! Ocg vacker himmel som piggar upp. Jag bodde alldeles i närheten av Empite State building så det blev lite npstalgi att titta här. Och Maycy´s i närheten. Men i kvarter som då kallades "Hells kitchen". Idag trendiga kvarter.
Och nu har du alla ulpplevelser kvar. Härligt!
Kram!