torsdag 19 april 2018

NYC dag 3

 Musikalen igår var precis så bra som jag kom ihåg den på Chinateatern i Stockholm, och min man blev positivt överraskad, musiken är ju så bra! Jersey Boys handlar ju om gruppen Four Seasons som hade flera hits på -60 talet, Frank Valli , sångaren som kan sjunga i falsett. Efter föreställningen fick jag en bild på en av huvudrollsinnehavarna, som samlade in pengar till bättre behövande.
Frukosten idag blev inte så mycket i Viktväktarnas anda, jordnötssmör, det var inte igår, men gott var det! En regnig dag idag, så planen var Metropolitan museum of art, tyckte maken, jag är inte lika intresserad och googlade fram att det kostar 25 $ att gå in där! Istället tog vi paraply med oss och begav oss till Union Square och där kan man shoppa, hittade nya skor där, och även nya joggingskor på DSW. Man måste vila mellan butikerna, så öl...en hel hink..hm...det blev en lång vila, och lite mat i magen innan vi shoppade vidare. Hamnade på Macy’s, och hade passet med mig, så tack vare tips i bloggvärlden såg jag till att visa passet och få 10% rabatt på allt man handlar där! Det bidde två t-shirts till att börja med...kanske åker vi dit igen. Behövde vila igen, och i baren på Macy’s var det Happy hour på vissa drinkar, vi provade på en Cosmopolitan!  Klockan går fort när man har roligt, plötsligt är kl 20 på kvällen och vi är trötta i benen och i huvudet... nu vill vi hem, plockade med oss pizza hem och vin...och fotade lite skyskrapor på vägen, bl.a ser ni Empire state building, tänkte på dej BP som vill se lite skyskrapor!

 S



 I







5 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Perfekt med shopping! Kommer ni åt någon Outlet så är det ändå mer fyndigt.
Visst är det härligt att gå i alla de där häftiga affärerna, man kommer nästan bort, haha.
Här har vi kanonväder idag! Ska sola på balkongen nu på fm. Må väl, kram!

Steve sa...

Oj, så mycket det finns att uppleva där borta.
Den där muggen har ett hoppingivande budskap. Ha de gott!

znogge sa...

Vilken härlig och bra dag! Shopping i all ära men jag hade sett till att klämma in museet också!

Ha en härlig fredag!

BP sa...

Det var ju nästan en Skyltsöndag fast på en fredag;-)
Drinkar borde vara tillåtna på svenska biografer och teatrar också. Det vår ju redan vanligt på 1980-talet i USA. Ett väldigt civiliserat samhälle:-)

Bra med tröstshopping i det regniga vädret och många pitstops på vägen.

Å du - 1 000 tack för alla dessa härliga skyskrapor. Love them!!! Kul att du tänkte på mig. Nu saknas bara några byggkranar;-) Fortsätt och NJUT!!!

Ditte sa...

En perfekt dag! Lagom kombo och med bra/god shopping.
Kul att Jersey Brothers höll måttet och t.o. m. var bra.
Jag kan i museieväg rekommendera Guggenheimmuseet. Vet också att öfrr hade vissa museer fri entré vissa daar. Värt att kolla upp.
Önskar er fortsatt fina dagar.
Kram!