söndag 5 juli 2009

Boktips,Filmtips och flädersaft




Ja, jisses! Mycket på gång har det varit hela veckan,men det har varit såå kul!


Idag har jag varit lite nyttig hemma. Bakat bullar. Åkte till min kollega och plockade fläder,så nu ska jag göra ett nytt försök med att göra flädersaft! Sist jag provade för några år sedan,så jäste den och blev inte så god!


Nu är det nytt år,och nytt försök! Givetvis hade jag inte citronsyra hemma så det räckte..så vi får se hur jag lyckas denna gång...hm!




Den gångna lediga veckan har jag hunnit läsa lite böcker också,underbart i solen! och lyssnat till Sommarpratarna på P1,hur trevligt som helst :) Man kan ju också lyssna på dem direkt på webben,det är bra,för alltid missar man någon!

Trevligt boktips är :Lyckans Hjul av Kajsa Ingmarsson. Jag som mest bara läser deckare blev positivt överraskad av denna småmysiga bok,jag ger den betyg 3,se recension här.

Sen har jag nästan sträckläst Liza Marklunds Nobels testamente, som var mycket bra! Betyg 4!
Ser fram emot semestern,jag har några pocketböcker som ligger och väntar...
En bra film har jag också hunnit med! Angelina Jolie överraskade mej i denna film,som ju också är en sann historia. Regissör är :Clint Eastwood. "Changeling"! Sen den!
Expressens recension här.











3 kommentarer:

Artista sa...

Hur blev saften?
Jag har också bakat idag... 100 bullar blev det. De ligger i fryspåsar nu, allihop.
Visst är det gott att ha?
Flädersaft är också gott. Lite somrigt. Mormor gjorde alltid sån. Och så gjorde hon egen hallon- och jordgubbssaft. Minns fortfarande smaken. Det är helt annat än den köpta. Så jag hoppas din saft blev lyckad...
Kram och skön semester!

Anne-Lie sa...

Låter som en perfekt semesterdag! Jag har gjort fläderblomssaft en gång och då frös jag ner den i petflaskor!
Här är en till som gärna lyssnar på Sommarprataren och läser böcker!
Igår ägnade jag mig åt att fylla frysen med bullar, bröd, småkakor och mjukkaka - det gäller att frysa in dem snabbt för grabbarna äter snabbare än vad jag bakar;-))
Ha det så gott!

imse sa...

Tack för boktipsen! Jag läser också mest deckare, men en och annan "vanlig" bok blir det ibland.

Kram