söndag 29 november 2009

Adventstider








Det var en mycket trött susjos som åkte hem från jobbet i morse,och sov innan klockan var 08! Men det var en mycket lugn natt på jobbet,i alla fall för oss som hade hand om telefonrådgivningen . På förlossningen så var det nästan fullt,inatt blev det en hel del kejsarsnitt..så nog har det jobbats allt. Vaknade vid 15 tiden,och det var lika mörkt ute som när jag kom hem i morse. Varannan söndag kör jag mitt jympapass på F&S,och givetvis var det dags denna söndag. Så det var bara att gnugga sömnen ur ögonen,hälla i sig en kopp kaffe och åka iväg! Som tur hade jag ordnat med vikarie för Ki-balans passet direkt efter,så att jag i stället i lugn och ro hann hem och förbereda mej för ännu en natt på jobbet. Några lussekatter har jag inte hunnit baka,men vet ni,det doftar ändå ljuvligt från köket nu..äldsta sonen står och bakar saffransbröd,alldeles frivilligt,visst är han underbar! Ingen glögg blir det för mig som ska iväg och jobba,men har en flaska av årets smak clementin tror jag,som står och väntar. Ha en mysig fortsättning på advent!

1 kommentar:

Anne-Lie sa...

Härligt med en son som bakar så att du får känna doften i huset! Å sen så hinner du säkerligen fixa till lite lussekatter för det är ju fortfarande en bit kvar till lucia;-))