söndag 8 november 2009

Gateau Riche Gala

Full fart på jobbet i natt,föddes minst 9 barn tror jag! Jag och min uska+ nya bm.stud. var med och hjälpte 3 barn till världen! Intensivt men kul. Nattens 10 timmar gick mycket fort :)
Många fäder var det alltså som fick en fin Fars Dags present i natt; ett nyfött litet barn.
Här hemma börjar jag undra om det inte är konditor min son ska bli istället för kock?
Igår morse när jag kom hem hade han och även hans lillebror,stått och bakat på fredagskvällen. Det doftade nybakade bullar i hela huset,och inte nog med det, de mest underbara Kokostopparna stod i kylen-så det blev min frukost innan jag gick och la mej! Idag lagade sonen både middag och till far på Fars Dag gjorde han en exklusiv dessert,som jag aldrig smakat förut: Gateau Riche Gala-som visst är uppfunnen av Tore Wretman själv hälsar sonen. Receptet hittade han här. Jag är av någon underlig anledning inte så förtjust i glass och chokladsås? Konstigt va? Men de ljuvliga flarnen gjorda på bl.a mandel och ägg var utsökta!

I natt är jag ledig...mycket skönt :)

Inga kommentarer: