lördag 4 juni 2011

Full fart på förlossningen och hemma


Fredagar är alltid värst att åka till jobbet på, man har hela helgen framför sig och då gäller det jobb hela nätterna och sova hela dagarna. Och ute skiner solen och alla andra är lediga. Tur att man har ett kul jobb,även fast det kan vara väldigt intensivt ibland,som i natt. En kvart max satt jag och slängde i mej en macka-sen bara jobb. Och jobbade över en timme är inte heller så kul på morgonen när man är så trött så man knappt hittar till bilen sen...
Men två förlossningar på morgonen blev det,och journaler måste skrivas innan man går hem.

Sov till 16.30,sedan har jag handklippt det värsta på gräsmattan, lagat middag, vattnat blommor,burit upp vinterskor på vinden,dammsugit det värsta i kök och hall, duschat. (till makens försvar ska jag väl tillägga att han jobbar och är inte hemma) Nu ska jag iväg och jobba igen.

2 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Tur att du har mycket att göra på jobbet för jag erkänner att denna helgen är underbar att vara ledig!

Anna sa...

Mysigt med bebisar :)
Handklippt gräsmattan :)
Kram