fredag 28 september 2012

En Oväntad Vänskap

 Vill ni se en "feel-good film", gå och se den franska filmen "En oväntad vänskap"! SvD recension här.
Filmen handlar om : Driss, en ung kille från förorten som precis kommit ut från fängelset, anställs genom en händelse som personlig assistent till den oförskämt rike, men också mycket ensamme aristokraten Phillip som blivit förlamad efter en drakflygningsolycka.
Jag skrattade så jag grät vid flera tillfällen, och en lite ledsen tår kom det också. Som sagt, kan varmt rekommendera den!
 Här ett foto från en jul för länge sedan, tror året är 1972. Jag är överlycklig över mina fina julklappar som jag visar upp (brevpapper och en ny klocka på armen!) så syrran får en armbåge i ansiktet! Men jag vill egentligen visa lilla mamma som måste ha varit 38 år på den här bilden. Idag skulle hon ha fyllt 78 år om hon levat. I morgon fyller lilla pappa 78 år, så då blir det en tur till Falun igen :)  ..Och ja, jag trotsade regnet idag och tog en joggingtur i blötan!

6 kommentarer:

Blåklinten sa...

Tar tacksamt emot sånna film tips. Har allt funderat på o se den.
Ge nu pappsen en stor kram imorgon.
Trevlig helg.

JaanaM. sa...

har hört vara bra om filmen, blilvit rekomenderad att se den. :)
På måndag syns vi!!! :)

Shamrock sa...

Grattis till pappa.

Anonym sa...

Den har jag tänkt se! Åh grattis till lilla pappa din.

Mallan sa...

Söt du var även som liten :-) Grattis till din pappa, hoppas han mår bra. Joggar du året runt? Kram

Västgötskan sa...

Låter verkligen som en sevärd film! Tack för tipset! :-D

Kram M