onsdag 20 juli 2016

Laddar för nattpass och dalahäst på plats

Idag hämtade jag tavlan som jag beställde så fort jag kom hem, den kom knappt in i bilen!

Denna underbara dalahäst är nu hemma hos mej, nu ska vi bara se vart den ska hänga någonstans?!

Gick ut på ett svettigt joggingpass innan frukost i morse, men mötte en annan joggare vid två tillfällen som peppade mej med tummen upp och handklapp, så då sprang jag ända in i mål, så slut i kroppen!!! Puh, men skönt när det är gjort!
Maja och jag har njutit ute på altanen idag (maken började jobba i morse kl 06.30...) Äntligen var det dags för årets första sommarpratare för mej idag, det råkade bli lyssnarnas sommarvärd: Emilia Lind 23 år gammal som förlorade sin mamma när hon var 16 år, har en psykisk sjuk pappa och inga syskon. Såklart ett mycket känslosamt sommarprat, och insikten att "livet är något vi måste vara rädda om".
Nu ska här vilas vidare inför natt nr 1 efter fyra veckors semester!!!

12 kommentarer:

BP sa...

Tavlan är otroligt läcker. Antar att den får en hedersplats i vardagsrummet. Den är ju såpass stor och ska betraktas från större avstånd tycker jag.

Har bara lyssnat på en sommarpratare en enda gång - Nilla Fischer ifjol tror jag. Å hon imponerade inte.

Önska dig verkligen en lugn första natt efter semestern.

Ama de casa sa...

Läcker tavla, verkligen! :-) Maja är nog glad att vara på sin "egen" altan igen :-)

Vi har haft med oss sommarpratare i telefonen som vi lyssnat på i bilen nu när vi varit ute. Perfekt! Laddar ned från nätet, både gamla och nya pratare.

FREEDOMtravel sa...

Gillar tavlan! :) Och önskar en fin semester!

znogge sa...

Hoppas verkligen att det blir en lugn natt så du slipper att rivstarta. Vilken spännande, färgglad och vacker tavla!

Junitjej sa...

Vilken underbar tavla!

Ditte sa...

Tavlan är så läcker! Men jag kan förstå att dte kanske måste tänkas lite kring placeringen. Den hade gärn aäven fått flytta in hos mig.
Hann inte lyssna på dagens sommarpratare men jag laddar ner alla så jag kan lyssna senare. Bra vid resor...
Tycker du gjorde en god prestation som tog dig an joggningen, men nu är premiärrundan gjord i alla fall.
Vågar nog inte ens önska dig en lugn första natt efter semestern. Har förstått att KS är överbelastad i det mesta....
Men jag hoppas förstås att du ska få en natt där det blir "lagom".

Comsi comsa sa...


Lyssnar också på sommarprat....
Johan Holmsäter pratar den 25 juli grundaren av friskis och svettis men det visste du nog, vad du inte visste är att han är sambo med en av mina fina grannars dotter... :D)

Dalahästen är så fin och man blir glad när man ser den. :D))

Kram på dig ♥

Home2tiny sa...

Wow vilken fin tavla. Har lyssnat på några av sommarpratarna, smidigt att man kan lyssna på dem när man vill. Ha en härlig dag. Kramisar Tina

Ami sa...

Viken fin tavla! En riktig färgklick!
Tror Maja tycker det är skönt att vara på hemmaplan igen :)

Biggeros sa...

Man får verkligen inte ta livet för givet. Vilken färgsprakande tavla. Den gillar jag:) kram

Anonym sa...

Vilken härligt Dalahäst! Har du varit till Nusnäs och
sett, hur den tillverkas? Olika socknar i Dalarna har målat
sina egna i olika färger, men för mej finns det bara EN färg!

Ruth i Virginia

Geddfish ♥ sa...

Läser Ruth och hakar på! Jo, och jag har varit i Nusnäs och sett tillverkningen!
Din tavla är ju super, så färggrann, den behöver en hedersplats!

Å när du ska jobba, då nattar jag kudden. Ha en gott arbetspass, kram ♥