lördag 29 augusti 2020

Fem en fredag en lördag

Missade Elisamatildas fem en fredag igår, jag tar frågorna idag istället!

1.Vad ser du fram emot i höst?

Att snart få välkomna vår nya familjemedlem som ni kan se på den lilla video jag fick idag, en underbar video på henne och hennes tre syskon.
Jag fyller också jämnt just denna höst, och är tveksam hur jag ska fira detta, vet inte heller om vi kommer att åka iväg till vårt kära Gran Canaria som var planerat? Flygbiljetter finns och semestern är beviljad... 

2.När kommer höstkläderna fram?

Några är redan framme, som min tunna täckjacka, den har använts redan under sommaren, vi hade ju en hel del regn och lite svalare väder under delar av semestern.

3.När är det på riktigt höst?

Känns som hösten kom idag, grått ute och massor med regn.

4. Gör du något under hösten du inte gör någon annan säsong?

Ett nytt jympapass och IW-pass för F&S blir alltid till inför hösten.

5. Vad tar du med dig från sommaren?

Den varma veckan efter midsommaren, då vi njöt på landet av solen och massa bad, helt otroligt!
Tar också med mig de fina tillfällena med våra ungdomar och med vänner i Roslagen!

Orsakullan undrar idag : Idag vill jag ge lite extra kärlek till denna/dessa bloggvänner.
Såklart till alla fantastiska bloggvänner som läser min blogg!

Denna lördag har jag vilat mej, ja förutom att ha jobbat lite med höstens jympapass.
I morgon väntar spännande saker i Sigtuna....


9 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Så jag skrattade när jag såg den sprattlande fisken och reaktionerna av kattungarna och mamman. Hon har nog varit med om det, mamman alltså. Kolugn. Molly är en riktigt modig krabat och var mest aktiv av alla. Förstår att du räknar dagarna.

Ja du och Ama nollar ju i oktober. Men hur ska du fira???? Bra fråga. Man kan ju hoppas på att ni kommer iväg till Gran Canaria, men... Om inte kommer du säkert på ett roligt alternativ ändå.

Å visst började hösten idag - burrrrrrrr. Men det ha varit en lång och varm sommar som vi kunnat njuta av i nollåttaland i år.

Anki sa...

Haha ... vilken härlig film på kattungarna! Nu sitter jag här med ett varmt hjärta och ett stort leende :)
inte ätt att veta hur man ska göra med resor i tiden som råder just nu. Födelsedag blir det ju var ni än är och säkert ett trevligt firande också :)
Kram

tanthuset.blogg.se sa...

Vilken rolig leksak till katterna, jag får kolla upp den där lite bättre :D Men vilken av de små raringarna blir er??? Hur som helst, så blir det härligt med en ny familjemedlem <3
Håller tummen för att ni ska komma iväg på er planerade semester!!!
Ha det så fint, kram på're

Tove Olberg sa...

Vilken underhållning det blev att titta in här med filmsnuttar och fiskbild, solros och solnedgång och en skål med räkor, jag åt räkor till mitt fredagsmys, så gott!
Tack för fin bloggvänsshälsning :-)
Kram o ha en fin söndag!

Ama de casa sa...

Haha! Vilken rolig film! Mysigt att den lilla tuffingen är hemma hos er snart :-)

Ja, hur ska vi fira nollningen? Det här läget hade ingen av oss förväntat oss när vi gick in i våra fyllårsår, eller hur? Men, men. Det ordnar sig säkert. Huvudsaken är att man får fortsätta vara frisk. Hoppas ni kommer iväg till GC!
Kram

Geddfish ♥ sa...

Jag smälter när jag kolla på den söta filmsnutten!! 💖
Förstår att du ser fram emot detta att få hem ett litet troll.
(hur gör du för att lägga in video? Jag kan bara få in en film om jag lagt den via Youtube)

Inte lätt med jämna födelsedagar och kalas i år. Min ene svärson fyller 50 i oktober, det är ju stort. Men de kommer att vara kvar i Sverige. Sarah fyller 40 i december, samma där, kvar i Sverige.
Hoppas du får en fin dag, var du än är!

Kram!

Znogge sa...

Så mysigt det ska bli med en ny familjemedlem!

Hoppas att er inplanerade resa blir av. Sedan är det frågan om man känner sig komfortabel med att resa... Just nu känns det som det är bäst att avvakta och se.

Kram

Ditte sa...

Kul att läsa dina svar. Och så roligt med er nya familjemedlem. Jättegullig video med din katt och syskonen.
Ja, hösten känns som ett oskrivet blad just nu....Men hoppas på lite lindringar.
Kram och trevlig söndag

Paula sa...

Dom där katterna ska tydligen tränas till storfiskare! Haha, jisses aldrig sett någon liknande leksak! Ännu verkar dom mest skrämda, men snart dödar dom den med ett enda slag med tassen! Jag förstår att du längtar, ska du vak-ka då?
Vilket fel år du valde att födas på som ska fylla jämnt just detta år! Fast, vete sjutton om det blir så mycket bättre nästa år...ibland tappar man liksom tron på att vi nånsin blir av med skiten.
Men jag är säker på att påhittiga du hittar på något skoj. En maskerad där alla deltagare är iklädda groddräkter, heltäckande sådana, med snorkel för ansiktet. Borde väl Tegnell godkänna?
Ha en fin första höstvecka