fredag 21 augusti 2020

Fem en fredag

 Idag blev det en tuff löparrunda i värmen, och den fina frisyren är ett minne blott!
Äntligen började jag ta tag i jympapasset som ska vara färdigt så fort det går. Musiken har jag ju, men nu ska rörelserna dit också. Orkade göra första låten..haha!
3 nattpass stundar, så jag får ju inte ta ut mej alltför mycket redan nu!

Orsakullan undrar idag : Jag vet alldeles för mycket om…
...vad som kan hända under en förlossning! Fast det ska jag ju veta , barnmorska som jag är! ;-D

Hänger på elisamatildas "Fem en fredag" också:

Vem har du pratat med mest den här veckan?

Borde väl vara min man tror jag?

Vad har du lyssnat på mest under veckan?

Har börjat följa "Idol" på TV4 , fick ta igen två avsnitt på tv4 play, så jo, det blir nog Idol jag lyssnat mest på i veckan.

Var har du spenderat mest tid under veckan?

Om man räknar med helgen som kommer nu, så gör jag en hiskelig massa timmar på jobbet, om jag får räkna med söndagnatten mot måndag också, så blir det drygt 50 timmar.

Vad har du sett mest av den här veckan?

Haha, det blir samma svar som i fråga 2 : "Idol" på TV4.

När har du varit som mest trött under veckan?

Kanske det var i onsdags eftermiddag när klockan ringde efter andra nattpasset, då var jag riktigt seg och ville helst sova vidare!

14 kommentarer:

Znogge sa...

Själv har jag mest pratat med eleverna som verkade ha ett uppdämt behov av att prata så jag har fått min dos ;-)
Det blir många timmar denna vecka så jag hoppas du har lite ledighet framöver.

Kram

tanthuset.blogg.se sa...

Oj, vad duktig du är! Sätta ihop ett jympapass så där....men du är ju proffs förstås...
Hoppas helgen inte bli alltför jobbig för dig, kram!

Mrs Calloway sa...

jag har faktiskt lyssnat på Idol också. det är ganska roligt, faktiskt

Hanneles bokparadis sa...

lite varmt för att springa

Geddfish ♥ sa...

Till och från har jag också sett Idol. För mig kommer programmen och går i olika perioder. Jag är egentligen en Go´kväll, men det har inte satt sig riktigt än.
Ja, du har ett yrkesliv och en make, det blir lite skillnad på svaren.
Fredagskram!

Ditte sa...

Oj, bra gjort att du ger dig ut på en joggingtur i denna värme. Puh! Men säkert får du också extra energi och styrka.
Att få ordning på ett jympapass tar sin tid. Men skönt att du har musiken klar. Du får skynda långsamt.
Önskar dig en ok. jobbnatt.
Kram

BP sa...

Du måste ha världens bästa kondis när du orkar med en joggingtur i 27 grader! Duktigt gjort!
Låter som en riktigt jobbig vecka med 50 timmar - suck! Verkligen inget nio till fem jobb där inte. Hoppas du är långledig nästa vecka, men då är det inte lika fint väder längre.

Klimakteriehäxan sa...

Fantastiskt att du orkat med en löprunda i värmen - med alla de jobbtimmarna dessutom! Du kan vara stolt och ge dig själv en riktigt rejäl klapp på axeln. Får väl duga i den sociala distanseringens tidevarv.

Tove Olberg sa...

... Ocj efter en dusch och ordnat till håret så är du den du är före och efter en löprunda i heten - jag applåderar dig verkligen för att komponera musik och rörelser - och utföra dem!!
Rörelse gör gott, men det vet du säkert redan :-)
Trevlig lördag!
Kram

Anki sa...

Heja heja! Du är verkligen duktig som orkar - jogging, gympa och jobb! Hoppas natten varit bra!
Kram

Ama de casa sa...

Haha! Det var precis vad jag tänkte när jag såg första bilden - det var den frisyren det... ;-) Men den fixar du ju tillbaks igen efter duschen :-)
Älskar dina gubbar du ritar för att få till gympapasset :-)

Jag har också kollat in Idol, ska bli kul att följa i år igen. Fast det är verkligen bra att det finns på play så man kan titta ifatt när tiden inte räcker till. Anders vill inte kolla på det så han tittar på "Andersprogram" när jag kollar Idol. Men det har hänt att jag har tvingat honom att titta på finalen i direktsändning :-D

Ha en fin dag!

Hannas krypin sa...

Jag måste också sätta ihop ett pass. Jag ska köra igång med cirkelträning på måndag och har varken musik eller rörelser.... Borde ta tag i det. Idol är lite kul att titta på men jag gör det aldrig. Glömmer bort det.

Guldkryckan sa...

Sätta ihop gympapass kräver väl sitt, inte min syltburk men det är ju jag det. ;)
Bra jobbat och imponerande, jag tycker faktiskt det, har alltid beundrat människor som engageras sig i sådant...återigen...bra jobbat.

Ha det bäst.

Paula sa...

Du är ett mirakel! Det är en sak att jobba långa dagar men att dessutom på det jobba natt, nä jag hade aldrig fixat det!
Älskar dina streckgubbar, lär du dig programmet utantill under terminen?
Så synd att inte vi pensionärer kan träffas under hösten, hade lite planer men de får vänta. Som allt annat i dessa tider..
Helgkram från pörtet