söndag 2 augusti 2020

Skyltsöndag

 BP: s skyltsöndag igen, tyckte nyss det var söndag? Fick denna fina skylt av äldsta sonen som varit på Ulvön, såklart blir det en bild på surströmming då, mums!
 Det där med vem man är mest lik av sina föräldrar är alltid svårt, men jag har alltid fått höra att yngsta sonen är mest lik mej, och äldsta sonen mest lik sin far. BP tycker tvärtom efter gårdagens bilder. Här är en bild på mej och yngsta sonen när han bodde på Malta för några år sedan, finns det en likhet? Nu är ju sönerna faktiskt ganska lika varandra också, och har väl drag av oss båda :-)
 Ja, nu har jag inte semester på måndag...haha!
 På nätet hittar man mycket tokiga bilder och skyltar!
 ...och man slipper sand mellan tårna?
 Denna bild är ingen skylt, utan ett vackert foto taget över NKS, från en annan sida och av en kollega. Himlen är så vacker, och här syns den relativt nya glasgången de var tvungna att bygga när vi insisterat på att vi behövde flera eftervårdsrum, och har nu nio BB-platser i gamla Thoraxhuset.
 Denna "askkopp"? fanns mittemot restaurangen som vi var på igår.
 Tror inte det är lampskärmar som man tänker på vad gäller skärmtid, haha!
Då är man lat!

Ja, man kan alltid låtsas att man är utomlands!

Orsakullan undrar idag : Djur är något som jag…
...gillar! I alla fall de flesta husdjur, men mest katter och hundar.

10 kommentarer:

Paula sa...

Haha, prinskorvarna är bäst! Och lathetsmedaljen också...
För att inte tala om friarposen!
Svårt det där med likhet, nog tycker jag att bägge sönerna liknar sin mor. Jag har den uppfattningen att döttrar ofta liknar sina pappor och söner sina mammor. Vet inte om jag är helt ute o cyklar, men så är det iaf i min släkt.
Tack för många glada skratt
Kram

BP sa...

Surströmmingsskylten är ju helt klart bäst och det vattnar i munnen på mig nu. Ulven är dessutom favomärket här:-)
Ja på den bilden är nog yngsta sonen mer lik dig, men som du sa, igår tyckte jag tvärtom. Men varken din man eller du kan förneka föräldrarskapet där;-)
Bilden över NKS är magisk. Bra att du också har bildleverantörer:-)
Den där askkoppen har jag också haft med, fast med olika andra texter. Dessa verkar finnas lite varstans och "budskapen" bytts ut. Riktigt roligt, för då hamnar ju fimparna inte på marken.
Å sista med korvarna - hahaha:-)
Tusen tack för en härlig Skyltsöndag:-)

Tove Olberg sa...

Å surisfest! Lärde mig när jag bodde uppi norr! Vilken delikatess! Rolig skyltblandning du har! Apropå vem liknar? När min son föddes så sa alla där vi bodde som känt hans far sedan barnsben att han var sin far upp idagen. När vi kom hem till mina hemtrakter blev sonen si mor upp i dagen :-)
Måndagskram

tanthuset.blogg.se sa...

Hahaha, jag dåånar!! Vilka härliga skyltar, tack för dagens första skratt :D
Så önskar jag dig en fin dag :)

Ama de casa sa...

Haha! Underbar skyltning! Älskar korv-bilden och friar-halsbandet! :-)
En sån där strandhandduk vore ju perfekt - gillar inte att få sand mellan tårna :-D

Du och yngste sonen är verkligen lika varandra!

Ha en fin start på veckan :-)

Znogge sa...

Ha ha, bilden med prinskorvarna är verkligen kul och ligger definitiv i tiden. Snygg skyltat för övrigt :D

Kram och god måndag!

Anki sa...

Fantastisk bild över NKS!
Haha ... vilka härliga skyltar! Den sista med korvarna är kul ... och han som friar - ja, allihop är kul!
Ni är lika varann du och sonen!
Ha det gott!
Kram

Ditte sa...

Ja, detta med likheter mellan föräldrar och barn tror jag kan variera under årens lopp. Men när jag ser bilden av dig och sonen från
Malta så tycker jag att ni här är lika.
Tack, för några goa skratt till dina skyltar. Halsduken här var riktigt bra.
Vacker bild från NKS. Och fint att det blev fler platser.
Knän och prinskorvarna fick ett extra skratt.
Kram

Ditte sa...

Kul att sonen varit på Ulvön. Så fint där Men numer är det bara en mycket liten tillverkning där av surströmming. Om en ens någon....Men skylten är så läcker. Brukar ju vara här i resejobbet men tyvärr inga resor i sommar.
kram

Geddfish ♥ sa...

Läste detta förut idag, skickar en gosig hälsning nu.
Kram!