fredag 29 juli 2022

Födelsedagsfirande

Yngsta sonen fyller 30 år på måndag, och ikväll passade det bra att fira honom lite i förskott ( jag jobbar ju som bekant nästan alla helger i sommar). Hade bokat en paviljong bara för oss 7 på Bockholmens hav och restaurang, bara ett stenkast bort från oss (cyklade dit på 15 minuter).

...och vilken kväll vi fick! Samuel var också med och var på ett strålande humör när han kunde sitta med oss vid bordet i en barnstol, och han pratade på, på sitt underbara babyspråk. Mycket gott på menyn, massor av skaldjur och goda varmrätter, alla blev nöjda. Jag njöt av en råbiff till förrätt och tog rökta räkor till huvudrätt, mycket gott!

På väg hem igen tog jag denna bild på väg över bron...så vackert!
 

Orsakullans fråga denna dag : 

29. Vad var det ja sa?!

...sommaren är kort ( sjöng Tomas Ledin) ! ( hoppas ändå att augusti månad blir somrig och fin! )

9 kommentarer:

BP sa...

Så kul att ni firade just på Bockholmen. Ett annorlunda och coolt ställe. Har dom kvar Kärleksbaren nedanför restaurangen med roliga drinkar? Din bild verkar visa den eller?! Kul att även de har överlevt pandemin:-) Ännu roligare att Samuel var på bästa humor. Den lilla killen uppfostras helt rätt. Han får hänga på föräldrarna från dag 1. Det ska böjas i tid:-)
Å visst säger man ibland "vad var det jag sa", fast inte så ofta;-)

Anonym sa...

Kul när barnbarn kan delta i firande.
Vackra bilder.
Råbiff låter i mina öron, förskräckligt...men rökta räkor, det är gott.
Grattis till sonen! Kram

Anna i Portugal sa...

Ser ut att vara ett fint ställe! Och när en fyller 30 så firar en ju i regel i flera dagar så gissar hela helgen är i feststämning :)

Znogge sa...

Vilket härligt och trevligt firande det blev. Det såg ut att vara en trevlig restaurang och så roligt att även Samuel kunde vara med.

Kram och god lördag!

Ditte sa...

Bockholmen är ju så trevligt! Eller jag minns att det var så. Är ett par år sedan jag var där.Och med väldigt god mat. Roligt att ni alla va nöjda.
Perfekt också med cykelavstånd.
Och vilket trevligt firande det blev för yngste sonen. Och en ljuvlig kväll var det ju. Extra roligt förstås att även Samuel var med och firade.
Önskar dig nu en skön lördag.
Kram

Äventyret framtiden sa...

Grattis till yngsta sonens födelsedag och till firandet ni kunde ha tillsammans alla sju på ett ljuvligt ställe med god mat! Tre generationer! Härligt!
God lördags-kram!

Ami sa...

Vilket härligt firande. Och mysigt att även lille Samuel var med och var på gott humör. Kram

Guldkryckan sa...

30 år är ju en milstolpe i livet på något vis, grattis från mig.
Fint där ser jag, perfekt för ett födelsedagsfirande.
Hoppas att sommaren stannar kvar ett tag till, vore en tröst när man nu ska jobba igen om en vecka.

Ha det fint.

Paula sa...

Vilket ställe! Förmodligen inte helt billigt, men firar man något som ni gjorde då får man unna sig. Kram