lördag 23 juli 2022

Mulen lördag

Avsevärt svalare ute idag, men fortfarande inget regn. Tog en promenad för att ladda inför en  två jobbnatt nätter . 
Grått ute, runt +17 grader i luften, men flera som ändå valt att sitta ute och fika vid Koppartälten i Hagaparken.
Svettig blev jag också på min promenad, nu nästan hemma igen.

Orsakullans frågor ska få svar : 

22. Att diska är…

...på landet kan det ju vara lite rogivande att diska, där finns ingen diskmaskin, men är tacksam att vi har varmvatten i alla fall. Hemma är det skönt med diskmaskin!

23. Varmkorvens dag, vilken korvsort föredrar du?

När det gäller varmkorv så vill jag ha wienerkorv.

 

6 kommentarer:

BP sa...

Japp, idag var det grått och kallt, endast 16 grader. Men det ska bli bättre imorgon om väderappen har rätt:-)
Vi har ingen diskmaskin, förutom två levande. Funkar perfekt. Jag älskar att diska:-) Vad gäller korv, så håller jag med dig, även om jag sällan äter en wienerkorv. Nästan aldrig om jag tänker efter.

Anna i Portugal sa...

Att välja att vara utomhus tror jag är efterlängtat för många i Sverige, då en inte får dagsljus på sig på flera månader på vintern. Jag gillar att diska, har alltid gjort. Har haft diskmaskin i vissa av våra boenden, men diskar hellre för hand.

Anonym sa...

Tänk att jag skulle kunnat dvara exakt likadant som du, på de två frågorna.
Har varit närmare 20 grader här, men helmulet. Längtar efter lite regn.
Ha fina jobbnätter! Kram //Anna-Lena

Äventyret framtiden sa...

Det går upp och det går ner och nu är det ner har jag förstått.
Naturen får vila lite grann nu när vädret är så som det är.
Wienerkorv är bäst, utan minsta tvekan.
Ha en skön kväll innan jobbet men förstås, ha det bra på jobbet också!
Kram

Ditte sa...

Skönt med en promenad och visst fungerar det fint att vara ute även om det är mulet- Kallt var det ju inte.-Inte vad jag tyckte.
Kul att läsa dina svar-
För egen del diskar jag inte utan maken gör det så saknar ingen diskmaskin eftersom jag har en mänsklig sådan- Och så fint det blir- Allt plockas också in i skåp och lådor-
Korv kan jag gilla och wienerkorv gillas. Är ju en del kött i dem-
Önskar dig nu jobbnätter som är ok.
Kram

znogge sa...

Kallt i dag här med och liknande temperaturer. Svalt inomhus förvisso men gärna ute också.
Diskmaskin ärA och O tycker jag!

Kram