onsdag 13 juli 2022

Onsdagsmix

Vi fortsätter att njuta i paradiset…
Lyssnade på dagens sommarpratare ” Sotarn”. Klippte gräsmattan på baksidan…
Tog en promenad med ljudboken i öronen…

Sotad salmalax till middag och så fotboll på TV, med vinst för de svenska damerna mot Schweiz! 

Nu ska jag kolla in Orsakullans   https://www.saramadeleine.se/2022/06/27/bloggutmaning-31-dagar-i-juli-2022-4/  frågor : 

1. Då brände jag mej rejält: 

Första utlandsresan som faktiskt gick till Las Palmas på Gran Canaria i februari månad 1979, vi solade oss  väldigt röda så vi kunde knappt gå jag och mina tjejkompisar! Glömmer det aldrig. 

2. Säger du det?! 

…att semestern går mot sitt slut för mej?! 

3. Just nu läser jag: 

Michelle Obamas: ” Min historia”

4. I min magsäck: 

…finns ikväll lax och god hemlagad fransk potatissallad.

5. I min ryggsäck: 

Från F&S,  finns mina jympaskor och musiken till jympan och IW-programmet.

6. Gammalt och förlegat: 

VHS-banden finns numera i källaren…

7. En kopp med …

…kaffe börjar jag dagen med. 

8. Med lite socker så…

…kan jag dricka en espresso.

9. Ett getingbo…

…har vi gudskelov inte sett här vid stugan ännu.

10. Porslinsblommas dag idag, finns det en hoya/porslinsblomma i hemmet?

Doftar ljuvligt ,men har själv aldrig haft en. 

11. Det är alldeles förskräckligt att…

…finns mycket förskräckligt, tänker närmast på att det uppskattningsvis dör 68000 kvinnor varje år i samband att de genomgår en illegal abort.

12. En stor händelse…

..i år för mig var att bli farmor…känns fortfarande overkligt och alldeles fantastiskt! 

13. En glädjande nyhet…

..är att de svenska damerna vann mot Schweiz i EM-fotbollen ikväll! 
 

7 kommentarer:

znogge sa...

Ännu en härlig sommar- och semesterdag att njuta av.
Jag såg inte fotbollen men hörde att Sverige vann. De spelade visst inte så bra tyckte visst experterna men en seger är en seger.

Kram och god kväll1

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv sa...

Fy då med aborter. Lätt att man i detta land glömmer bort hur det ser ut i resten av världen. Jag lyssnade på Abortören på p4 dokumentär, kan rekommendera den. Inte så längesen vi i Sverige hade samma öde :( .

Äventyret framtiden sa...

Så skönt att ni fortfarande har det så skönt! :)
Mindre roligt är att läsa om dessa aborter och dödsfallen. Skrämmande att det får vara så fortfarande i dessa tider.

Förstår att Samuel är höjdpunkten för i år! <3
Trevligt inlägg!
Kram

BP sa...

Visst var det en fantastisk dag idag också:-) Å att Sverige vann mot Schweiz - vill inte säga att det var tur, men skicklighet var det inte heller. En bedrövlig match enligt mig. Å Hedvig vill jag inte ens prata om.
Porslinsblomman - doftar den? Minns att jag hade en för länge sedan. Den var otroligt vacker att titta på, men jag tyckte att den luktade illa. Tur att den självdog om man säger så;-)

Fortsätt njuta av semestern de få dagar som du har kvar. Kul i alla fall att både du och din man kunde vara ledig samt att vädret ju varit kanoooon.

PS. Självklart är Samuel "årets spelare":-) DS.

Anonym sa...

Lite kul frågor... Kul att klura.
Porslunsblomma har jag haft. Blommade sällan och med gå blommor. Jag är inte så bra på inneblommor...
Sommarprataren kommer från mina trakter ... samma område av Sverige. Just nu pratar han i lokalradion. Ska lyssna på programmet under en
promenad. Eller biltur.
Njut av de sista semesterdagar a! Kram //Anna-Lena

Ama de casa sa...

Förstår att det känns stort att bli farmor :-)
Lyssnade också på "Sotarn" och tycker att det var en bra underhållning. Lättsam att lyssna på och en kul dialekt. Lite synd bara att jag aldrig hade hört talas om mannen...
Ha en skön dag!
Kram

Guldkryckan sa...

Härligt att semestern fortsätter men synd att den närmar sig slutet för dig, så är det ju varje år, man vill njuta så länge som möjligt.
Vhs ja, har en samling här men orkar inte plugga in maskinen i tv.n, tror den fungerar fortfarande.
Abortfrågan, bedrövligt vilken syn en del har på det, en rättighet som absolut måste bevaras.

Ha det bäst.