torsdag 26 oktober 2023

Ingen tråktorsdag


 Såklart glömde jag helt bort att fota den nygräddade hallonpajen med brynt smör innan mina kära kompisar högg in på den idag!

Så himla trevligt att vi i Järvsögänget fick till en date helt utanför vintersäsongen, hemma hos mig. Vi har alla jobbat ihop på förlossningen en gång i tiden, men numera är vi nästan helt "spridda för vinden". Nu laddar vi för ännu en resa till Järvsö, som vi redan längtar till!

Så har vi Selmastories fotoutmaning : 26. Boktitelpoesi


Kom att tänka på denna boktitel, boken har jag också läst , för länge sen.

9 kommentarer:

BP sa...

Det var på håret - att du lyckades fota pajen innan den var ett minne blott;-)

Du eller ni är riktigt duktiga på att inte förlora kontakten med varandra trots att ni inte jobbar på samma ställe längre. Det är faktiskt en konst att inte tappa kontakten med gamla arbetskamrater. Önskade jag var lika duktig...

PS. Vann du nåt på Åkes trisslott? DS.

Ditte sa...

Vilken god paj! Kunde känna doften hem till mig.
Så roligt med en träff och att det blir en res även i vinter, Heja!
Kram!

Geddfish ♥ sa...

Ingen tråkig torsdag hos dig! Gud, så gott det såg ut med hallonpaj och så gräddglass till, mumsfilibabba!
Kul att värna om sina vänner så.
God kväll och god natt, kram!

Äventyret framtiden sa...

Läckert är ordet jag tänker allra först när jag ser pajen, Mums!
Fantastiskt att ni håller ihop ännu och har det bra tillsammans ni i Järvsögruppen. Grattis till det.

Ha det gott! Kram!

Anna i Portugal sa...

Men åh det låter ju fantastiskt gott med brynt smör i pajdegen! Mums, förstår den gick åt som smör.

Znogge sa...

Så trevligt att ni fick till en träff och minst lika trevligt att ni har er gemensamma resa att se fram emot. Så gott med hallonpaj dessutom.

Ett mycket passande val av boktitel tycker jag!

Kram och god fredag!

LillaSyster sa...

Mmmmm hallonpaj!
Kul att ni lyckas hålla ihop trots att nu är spridda för vinden.
Jag vet inte vad som är fel, men på flera bloggar är det just nu omöjligt att kommentera från telefonen. Så nu har jag landat vid datorn. Ha en bra fredag och trevlig helg!

Annika sa...

MUMS så gott!!
Trevligt med Järvsögänget och att ni alltid åker dit.

Stjärnor utan svindel är en sådan bok jag läst sönder. ÄLSKAR den!!
Gillade inte uppföljaren alls lika mkt. Men denna, ja den är en av de bästa böcker jag läst.

KRAMAR!!!!

KajsaLisa sa...

Du ser ut att missa alla tråkigheter på Torsdagen, men det är inget fel på att ha kul.