lördag 15 juni 2024

Besök från Hässelby

Syster fyller ju år i midsommartid, fick fira henne idag. Hon tog en färdtjänsttaxi till mig, så gick vi till Thelins och fikade, tyvärr var bakelserna slut (?), men vi blev nöjda ändå!

Jag har tidig semester i år, så min semester borde ha börjat i fredags, men på mitt jobb så måste man jobba antingen helgen man går på semester, eller helgen innan semestern är slut. Så nu har jag två nattpass framför mej innan min semester börjar! Men snart börjar 4 veckors ledighet!
 

10 kommentarer:

BP sa...

En bra (förhoppningsvis) uppladdning med systern hos Thelins.
Konstigt nog så är det fler som har valt en tidig semester i år. Ingen aning varför.
Men två nätter till lär du nog klara utan problem. Håller tummarna att det blir två drägliga nattpass.

Hanneles bokparadis sa...

min lillasyster fyller också runt midsommar, härligt med ledighet

Ditte sa...

Så fint att ni kunde fira din systers födelsedag. Och ett besök på Thelins är ju trevligt.
Skönt att du snart går på semester och hoppas du får ett par "lugna" nätter innan dess.
Kram

LillaSyster sa...

Gofika! Nu kan du räkna ner till din ledighet =)

BP sa...

Svar: Hälsa din fotbollsintresserade make att jag gissar på antingen Spanien eller Frankrike. Min (snygga) fotbollstokiga husläkare tror på Tyskland. Och efter 5-1 mot Skottland vet jag inte vad jag ska tro längre;-)
Kram:-)

femfemman sa...

Fyra lediga veckor låter gott ! Njut av dem och av att du sen har ett jobb att återvända till. Kram

Anna i Portugal sa...

Härligt med en kafébesök med syrran. Och en hägrande semester känns så klart fantastiskt. Hoppas du får ett skönt väder och kan skapa många fina minnen, det brukar ni vara bra på tycker jag :)

Carita Liljendahl sa...

Fikat ser gott ut även utan planerad bakelse.
De där marsipanrullarna har jag hört att kallas "dammsugare" - minns jag helt fel? 🙄😂

Guldkryckan sa...

En dammsugare fungerar ju det också, absolut.
Två nattpass till innan du är "fri", det fungerar ju antar jag.

Ha det bäst nu. :)

Znogge sa...

Synd att bakelserna var slut men ni blev ju inte lottlösa ändå.
Lite märklig regel men jag hade absolut också valt att jobba den här helgen. Snart så...

Kram och god söndagskväll!