tisdag 11 juni 2024

Vendelsö-tisdag


 Ledig tisdag , då kunde jag åka till Vendelsö och leka med Samuel. Vi hittade ett flygplan gjort av frigolit ute i lekparken som vi lekte med...men se vad farmor råkade göra...flygplanet fastnade i trädet, alldeles för högt upp för att jag skulle få ner det!


Då säger Samuel : Brandbilen!!! Och låter som en brandbil, det tog en kort stund innan jag förstår att han minns boken vi har hemma som jag läst för honom, där brandbilen kommer till ett träd för att rädda en katt som sitter i trädet! Älskade barn! Tyvärr fick flygplanet vara kvar i trädet...

8 kommentarer:

znogge sa...

Men så gulligt av Samuel att förstå att brandkåren kan hjälpa till med mycket även om det inte blev så denna gång. Ni hade i alla fall roligt så länge det varade och jag kan förstå att det blev en mysig dag.

Kram och god kväll!

femfemman sa...

Underbara barnbarn. Det bästa man har. Tänk vilken ynnest man har som får uppleva det där med barnbarn. Ingen självklarhet. Kram

Äventyret framtiden sa...

Men farmor då😂. Underbara lilla Samuel, han vet han...

Kram

BP sa...

Hahaha! Samuel är duktig han! Han vet att brandmän räddar katter och flygplan som sitter högt upp i träd som inte vågar sig ned.

Kan berätta att min man och en kompis till honom byggde flygplan i balsaträd när det var "yngre". Hur många gånger fastnade de högst upp i olika träd, mest på Gärdet...

Tusen tack för lite roliga minnen här:-)

LillaSyster sa...

Smart kille! Troligen har det väl suttit fast där i trädet förr och blåst ner så att ni kunde leka med det en stund också. Ha en bra onsdags eftermiddag =)

Guldkryckan sa...

Ungar är ju för härliga...synd på planet men kolla om det har blåst ner, kanske försent nu men ändå.

Ha en underbar eftermiddag.

Annika sa...

Näää vad gulligt. Tråkigt att planet fastnade i trädet. Men desto gulligare vad Samuel sa, ååååå!!!
Kramar!!

Anna i Portugal sa...

Så kan det bli :) Tur Samuel hade lösningen!