lördag 29 juni 2024

Sommarlördag på landet

Lite svalare idag, och en hel del blåst, men ändå en skön sommardag...
Domherren hälsade på!
Inte bara röda rosor som blommar på tomten...
Men de är mest röda rosor! 
Min man gav sig ut på en cykeltur, medans jag tog en joggingtur mot kvällningen.
Röda vackra rosor...
Svägerskan ser verkligen till att vi har blommor på landet, men rådjuren knaprar i sig pelargonerna...
Ikväll grillade vi kyckling och till det hade vi ugnsstekt spetskål med riven parmesan och tzatsiki till, det var sååå gott! Nu är det fotboll som gäller ikväll på TV!
 

8 kommentarer:

LillaSyster sa...

Söta domherren) Den röda rosen är nog en Flammentanz - min är också helt galen - får bli ett inlägg om den till veckan som kommer. Fortsätt att njut av lantlivet=)

BP sa...

Och så gråter vi att Danmark är utslagen. Hoppas att Tyskland blir det också i kvarten när de troligen får möta Spanien om inte Georgien skräller en gång till. Det vore väl nåt!!!

Blomsterhavet hos er är helt fantastiskt. Din svägerska och ni bevisar att det inte bara i Spanien som man kan ha blomsterhav, utan även i Roslagen.

Din man är smart - hängslen och livrem - inte bara hjälm utan även reflexväst.

Maten - dregel, dregel - helt i min smak. Och du/ni är mästare på att lägga upp maten på ett sätt att även ögat får sitt:-)

Znogge sa...

Vilken härlig sommardag det blev även om det var lite svalare. God mat på kvällen dessutom! Även här blev det grillat och vi slängde spetskålen på grillen med. Så gott.
Nu har vi vaknat till en regnig söndag men det går det med.

Önskar en fin söndag!

Kram

Anna i Portugal sa...

Ljuvlig blomning verkligen! Och spetskål är gott i alla dess former :) Ha en fin söndag!

Hannas krypin sa...

Så härligt det låter även om det är lite kallare nu. Maten ser riktigt god ut och den där blommande rosbusken hade jag verkligen inte tackat nej till.

Guldkryckan sa...

Så oerhört fin växtlighet ni har runt stugan, blir väl inte bättre än så kan jag känna, men vad vet jag? ;)
Fin grillkväll där, gott gott gott. :)

Ha nu en fin söndag.

Ditte sa...

Ännu en skön sommardag! Och dessa rosor som förgyller tillvaron så fint. Önskar er fortsatt fina dagar. Kram!

Paula sa...

Ojoj så vackra rosor som prunkar där, nästan som på Gotland! Skönt verkar ni ha det, fortsätt så! Kram