onsdag 7 januari 2009

Sommarminnen



Drömmer om sommaren...får bli en bild från Kreta,frukost på balkongen. Kan nästan känna värmen,höra duvornas sång (?),har en solig dag framför oss med sol och bad,god mat och dryck. På eftermiddagen för varmt för att kunna sitta där ute på balkongen. Lediga dagar,en bra bok (Nessers: En helt annan historia.)På kvällen den goda grekiska maten igen,grekisk sallad,en kall Mythos,kanske risfyllda gratinerade tomater och paprika med de underbara kryddorna,en ouzo....

Här sitter jag med en stukad fot,där tårna är så blåa så man tror de ska ramla av! Nåja,kan stödja lite mer på foten idag,men vete sjutton om jag kan jobba i morgon natt? Solen skiner i och för sig...men jag är bra nära nu att beställa en resa till Grekland i sommar igen.....

Sommartider- Gyllene Tider

4 kommentarer:

Storarvid sa...

Vad jag längtar bort till någonstans där det är varmt och solen lyser när jag ser bilden.

Var i Göteborg i helgen o där skissades planer upp att åka flera familjer o kompisar samtidigt till samma plats. Skulle vara kanonkul.

Ta det lugnt och kämpa inte på för hårt med din stukade fot.

Tant Janet sa...

Det är alltid skönt att drömma sig tillbaka till någon resa. Jag gillar Kreta - har varit där 4 ggr.
Hoppas foten blir bättre snart. Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Jag förstår att du är nära att beställa en resa. Det är jag titt som tätt. *s*
Grekland är härligt:)
Ha en fin kväll.
Kram Lallis

CharmKatti sa...

Längtar oxå efter en resa till solen. Sitter just nu i mitt arbetsrum där det är cirka 15 grader...värmepannan på jobbet hade lagt av. Så en liten tripp till Kreta hade inte varit fel.

Kul att hitta hit, kommer gärna tillbaka!