måndag 26 januari 2009

Stökig natt 2


Visst blev det lika intensivt denna natt! (Vågade man tro något annat!?)Störtförlossning och kejsarsnitt. Natten gick rasande fort! Man hinner knappt se sina kollegor under nattens gång,förutom när man snabbt behöver hjälp,då kommer dessa underbara jobbarkompisar och vips fylls rummet med folk som hjälper till i dessa akuta situationer.Wow vilket samarbete!! Då är det en fröjd att jobba,fast klockan är 04.30 på morgonkvisten. Alla hade fullt upp i natt,och som vanligt var det fullt på de andra sjukhusen också i stan,t.o.m i Södertälje...
När jag kom hem visade det sig att jag låst in mina nycklar i skåpet på jobbet,suck...som tur var pojkarna hemma,de låg och sov,(komp.dag från skolan)så efter ett idogt ringande på mobiler,hemtelefonen och på dörrklockan kom en trött tonåring och öppnade för mig! Min spikmatta har kommit,så jag lade mej på den (ont men skönt)en kort stund för att slappna av innan sömnen kom. Nu när jag vaknade så var jag väl värd denna semla,eller hur?!

8 kommentarer:

Suzesan sa...

När den gör som mest ont din spikmatta så behövs den som mest. Jag lovar du kommer vänja dig. Jag trodde jag skulle dö första gången jag använde den. Men sen var jag fast. Spännande att se vad du får för reaktion. Tänk på lugn efter för man kan reagera olika. Få frossa och gråta och ja lite så där. Jag blir lugn!
Semlor förtjänar man när man jobbat mycket....eller när man kör på full fart focus!
Då behövs allt som är sött:)
Även om det såg att vara en sån fuskbulle.
Man ser det för de maskinskär dem. Rakt av:)Jag !!vägrar!!! köpa såna och letar upp små bagerier...
Ha en bra kväll
Kram
Susanne

Tant Janet sa...

Det klart du är värd en semla. Jag har också tryckt i mig en nu på kvällen i väntan på att kräksjukan ska drabba även mig. Ha en skön kväll.

imse sa...

Men du somnade väl inte på spikmattan?
Klart du ska ha en semla!

Katinka sa...

Klart du är värd din semla! Du är värd fler än en efter en sådan intensiv natt må jag säga...

Strandhs Mia sa...

Sen som vanligt... klart du är värd din semla !
Mår foten bättre ?
Ha en bra natt ...kram.

Yvonne sa...

Mmmm....den ser god ut! Klart du ska äta en semla. Ang psykiatrin så var det så där. Jag tror inte riktigt det är min grej. Alldeles för mkt sitta, tystnad, och så är jag faktiskt lite skraj emellanåt.
Du får sköta om dig!
Kram kram

CharmKatti sa...

Ja det låter som om du har haft fullt upp. Men så har du också ett fantastiskt jobb!
Jag har fått sån fin hjälp av barnmorskor och usk:are båda gångerna jag fött barn. Ni är verkligen värda all credit som finns!

Anonym sa...

Här är det slut på semlor...
Å så var det den där spikmattan då. Kanske skulle göra ett försök till innan jag lägger ut den på Blocket:-)