söndag 19 april 2009

Låt den rätte komma in...

Igår så såg jag den ,filmen :"Låt den rätte komma in". Det är en fint berättad film ,trots vampyrer...som inte alls är min grej! Men den har så mycket mer, känslor,mobbing,relationer....och ett fantastiskt fint foto! Och så fick den inte mindre än 5 guldbaggar,bl.a för foto... och förstås regi av den fantastiske Tomas Alfredsson.

Här är SvD:s recension av filmen. Och jag håller med,det blir flera stjärnor för denna film,trots att jag inte gillar vampyrer!


Nu har jag jympat,och ska strax vidare till jobbet, ja, jag vet,har lagt ett konstigt schema resten av april. Jobbar två nätter,ledig två.....inget vidare med dygnsrytmen alltså! Är numera som en vampyr: vaken på nätterna och sover på dagarna.....



3 kommentarer:

CharmKatti sa...

Har du läst boken?
Vi såg filmen i helgen och tyvärr så är jag lite besviken. Det var så väldigt mycket från boken som inte var med. Men visst var filmen ändå värd alla sina baggar.
Och ofta är det ju så, när man har läst boken innan filmen, men ändå...

Katinka sa...

Låter förvisso som ett lite jobbigt schema ju, men det kanske bara är just nu?

Och tack för filmtipset. Ska kolla upp det omedelbart.

Anne-Lie sa...

Jag såg den filmen i vår filmklubb - tyckte den var otäck. Men temat kring mobbning och utanförskap var skarpt!
Men ser att Katti har läst boken - kanske ett nästa steg för mig?
Ha det så bra!
Anne-Lie