måndag 28 maj 2012

Strindberg,träning och Euphoria på jympapasset!



Haft en fantastisk helg, fredagen var jag ju på bokklubbs/tjejträff . Vi blev bjudna på grillmat och god sallad. Boken vi har läst: Bibliotekskatten Dewey, tyckte ingen av oss om- trots att jag faktiskt har en katt själv! Nehej, det var inte min kopp av te! Till nästa träff ska vi läsa "En dåres försvarstal" av Strindberg, passar ju bra detta år som ju är Strindbergsåret- 100 år sedan han dog. Jag ska erkänna att jag inte läst något av Strindberg ännu, började på "Röda rummet" för länge sedan, men det blev inte många sidor! Däremot har jag sett ett par pjäser av honom...inte blev jag klokare av dem! "Spöksonaten" såg jag för länge sedan på Dramatens lilla scen med bl.a Jan Malmsjö, fattade ingenting!( Nu är det en ny kritikerrosad uppsättning av den pjäsen som går där igen!) Minns att jag hade lite bättre behållning av "Oväder", fast jag nu inte minns vad den handlade om!? Hm... vi får se vad jag tycker om denna bok!
Lördagen var helt fantastisk med ESC i goda vänners lag, och Sverige- Loreen vann!!!!! :)

Igår var jag ute och joggade i solskenet, underbart! Knät kändes också bra, lite känningar på slutet bara.
Idag har jag ägnat mej åt att fixa till nya låten på jympapasset ikväll- Euphoria!!!! Det blev en hit! Skitkul!!!!
Och tänk, jag är ledig fortfarande, går inte på förrän på onsdag natt! En underbar lååååångledighet!!!! Me like!!!

3 kommentarer:

Eva sa...

Vilka snygga skor - var har du köpt dessa??

Strindberg är inte heller min kopp av te. Skönt att höra att det inte är bara jag som står frågande över vad allt handlar om...

:)

Kram

Susjos sa...

Tack Eva! Skorna är faktiskt köpta på H&M!!!!

Miss F sa...

Nu ska du höra! Jag drömde att jag var i Farsta Centrum och du ledde ett jympapass från en bar, alltså på bardisken. När du körde Euphoria var det dock ingen som ville jympa.
Sen vaknade jag….