lördag 6 juli 2013

Det kom ett mail...

Jodå, vi fick hänvisa kvinnor i natt också, för att vi är för få som kan ta hand om alla som vill komma in! Som tur är så kunde några sjukhus i stan hjälpa oss, en lättnad för oss förstås. Men hur kul kvinnorna tycker att det är att inte få åka till det sjukhus som man har valt på mvc enligt Filippa Reinfeldts "fria vårdval", det kan jag inte svara på?!
Skönt att på eftermiddagen se att solen var framme så jag kunde ta min goa kopp kaffe och dricka den ute, härligt!
Så måste jag få berätta om ett mail som kom igår:

Hej !

Elina heter jag och jobbar på marknadsavdelningen på Linas Matkasse. Jag har noterat att du skriver om oss också och skulle därför vilja skicka dig en liten present.

Vad har du för namn och adress?

Glad sommar!
 
Trevligt, eller hur! Så nu ser jag fram emot något kul från underbara Linas Matkasse, som underlättar och räddar min vardag många gånger.
Snart dags för natt nr 2...

9 kommentarer:

JaanaM. sa...

Åh, va roligt med överraskningar!!! :) Eller presenter.... :) Ha en skön lördagskväll, och hoppas du är ledig..

Blåklinten sa...

Åh vad spännande med present. Då får du berätta sen.
Apropå att bli hänvisad till annant sjukhus så kan jag bara säga att jag fattar precis hur dom kvinnorna känner.
När jag/vi var på väg till Sahlgrenska för att föda mitt andra barn råkade jag ut för en rätt jobbig sak.
Det var den 15 maj och Göteborgs Varvet pågick för fullt i stan. Vi hade precis lämpat av storebror hos barnvakten och skulle bara fortsätta en liten bit upp på Linnégatan för att sedan fortsätta upp mot Sahlgrenska. Vad vi inte tänkte på var just att varvet pågick och många vägar var avstängda. Där vi ville köra över stod nu dn polis och stoppade oss. Vi förklarade vår situation varpå polismannen lutar sig in genom fönsterrutan och säger
"Du kan väl knipa lite" !!
Varpå vi fick vända och köra runt halva stan för att komma över på rätt sida. Jag fattar precis hur dom mammorna känner.

Susanne sa...

Skoj att bli uppmärksammad, ska bli spännande att se vad du får.
Kram

kattiiiiss sa...

Kul med en överaskning bara sådär :-)

Hoppas att det sker en förändring på din arbetsplats. Förmodar att det ser ut så på mer än ett sjukhus. Hård belastning.

BP sa...

Kul! De är många företag som har robotar som upptäcker att man bloggar om dom. Men aldrig att man får en present. Snyggt jobbat där Susjos!

Mallan sa...

Nä men åh, vad trevligt :-)

Home2tiny sa...

Så kul med överraskningar o presenter, ska bli spännande att få se vad du fick. Kramisar Tina

Kicki sa...

Kul och spännande med presenter! Vill se!

Hovdamen sa...

Jag förstår att det inte är lätt alla gånger men tur att ni finns!

O så kul med en uppmuntran från Linas matkasse, då blir man glad!

Svar: Ja visst var det men rätt likt boken, Torka aldrig tårar utan handskar. O helgen var helt klart, underbar!