fredag 5 juli 2013

Sniglar,nespresso och jogging

 I går kväll såg vi dessa två sniglar ute på förrådsdörren, vackra färger...men det var väl också allt ( bläää..)
 Äldsta sonen och svågern blev väldigt förtjust i Nespresso maskinen som vi fick av våra goda vänner förra helgen, den gör gott espresso kaffe. Så de små kaffeburkarna gick åt igår  ;)
Och idag följde jag med min man till löparspåret vid Rösjön (trots att jag var ut en sväng igår) men hu vilka backar det är där...det blev en tuffare joggingtur idag. Men nu är det gjort...nu stundar drygt 30 timmars helg på jobbet! På Facebook ser det ut som att nästan alla går på semester idag...ack ja, men den som väntar på något gott!

11 kommentarer:

Veronica sa...

Jag kan trösta dig med att jag jobbar tre veckor till. Applåder och visslingar till joggingturen. :D

BP sa...

Fy f*n vilka äckliga sniglar - oavsett färg.
Vi har också en Nespresso maskin. Vår bästa investering någonsin. Arpeggio är vår favo. Vilken är din?
Rösjon har man kutat runt några gånger, bl a Rösjöloppet. Lagom upphetsande, då jag egentligen inte gillar att springa.

Rantamor sa...

Ser ut som att snigeln gjort en sån där magop. där man snör åt magsäcken för att inte gå upp i vikt,
men sådant behöver inte du som är så flitig på att motionera och hålla igång.
Duktiga du.


Tjingelingen i sommarkvällen från Rantamor.

Anonym sa...

Leopardsniglar tror jag de heter.
Har en lika dan Nespresso och älskar den!
Semester? Japp

Anonym sa...

Och det är jag som skrev ovan - kan dock inte göra annat än att skriva anonymt.
Kram från Ett stenkast :)

Hovdamen sa...

Ja jag bor 105 m över havet så vart jag än springer är det backar....tufft men nyttigt. Jag får också vänta ett par veckor till innan det blir semester men den som väntar på något gott....;-)

Kram

Anonym sa...

Fast du har ju din semester kvar när vi andra är tillbaka :-)
Äckliga sniglar! Urk...
Skönt med en löptur, även om det var backigt!

Mallan sa...

Jättecoola sniglar!

Home2tiny sa...

Då härdar vi ut tillsammans, har oxå några veckor kvar innan semestern börjar. Heja dig som fixar sådana mördarbackar, själv ska jag ut o gå hela dagen, får bli helgens motion. Kramisar Tina

Diana sa...

Vilka konstiga sniglar! Här har vi bara en massa mördarsniglar...

Ama de casa sa...

Nespresso är perfekt! Vi kommer att åka iväg imorgon för att shoppa nya pluttar. Visst, det är stängt på söndagar, men vi får väl sova en natt nånstans innan.

Vår närmsta pluttaffär ligger i Alicante, men det är inte där vi tänker stanna :-)