lördag 1 augusti 2015

Födelsedag på Malta för sonen...

Idag fyller denna lilla goding 23 år, och han befinner sig på Malta, långt från mamma och pappa!
Tur man kan gratulera genom cyperspace, och jag hoppas han har en toppendag.
För en gångs skull var jag ute i god tid och ville överraska sonen på Malta,så redan onsdag 22/7 skickade jag iväg ett paket- tänkte att det tar väl nån vecka innan han får paketet. Lika överraskad som han blev när det ringde på hans dörr i Sliema redan på lördagen (!) den 25/7- blev jag- då levererades nämligen paketet med två t-shirts från MQ som han blev glad över!

Natten på jobbet? Så klart var det INTE lugnt (som jag hade behövt..efter gårdagnatten)  Ja jösses, det var lite panik där ett tag, så många patienter och så få händer som vanligt...skulle kunna berätta massor om nattens stök..men det går inte. Nu snart dags för natt nr 2...

9 kommentarer:

Ama de casa sa...

Grattis till sonen! :-) Jobbigt att han är så långt bort bara...

Postgången verkar kunna funka lite hur som helst härifrån Medelhavet, men det där var nog bland det snabbaste... :-)

Hoppas denna natten blir betydligt lugnare nu då!

BP sa...

Stort GRATTIS till den sötingen. Bra jobbat där du och din man;-)

Det var ju otur att den gångna natten inte blev ett dugg lugn. Förstår att du skulle kunna skriva en bok om dina erfarenheter på BB...
Nu håller jag tummarna att den här natten blir mycket bättre.

PS.Sedan kan du glädja dig lite över några färgglada och glamourösa foton på min blogg i tre dagar sedan. Tänkte faktiskt på dig när jag såg olika grupper från flera sjukhus gå i paraden. DS.

Comsi comsa sa...



Grattis till sonen, javisst är det gott att man kan känna sig lite närmare genom cyberspace. Tre dagar var verkligen snabb postgång, wow.....
Hoppas du får det lugnt och skönt denna natt. =)

Kramen ♥

BP sa...

Svar: Helt otroligt ju! Världen är verkligen liten men sååååååå himla kul! Love it:-)

Anita Malta sa...

Stort Grattis till din så fina son redan 23 år !! Att vi bor på samma gata är ju helt otroligt men dessvärre inte troligt att jag träffar på honom och kan ge honom en puss o kram från dig ;-)

Postgången mellan Sverige och Malta är helt suverän. Det går snabbt och leverans sker ofta direkt till dörren. Klart att han blev glad åt sitt paket från mamma ;-)

Panik på jobbet, stök och allt vad det innebär. Har full förståelse över att du varken har tid eller lust att skriva om den natten med tanke på att natt nummer två väntar. Take care !!

Decdia sa...

Grattis till sonen!
Min jobbhelg har än så länge varit lugn (peppar peppar) då jag arbetade med två duktiga vikarier, men i början av veckan var det inte så skoj... Två som inte förstod att det inte räcker med att man är på jobb, man ska faktiskt arbeta med. Suck...

Anni sa...

Ibland undrar man ju hur du hunnit alstra barn med tanke på hur mycket annat du gör på nätterna? ;-9 Men du var kanske lugnare när du var yngre ... :-) :-)
Om det nu är så att barn blir till på nätterna, vill säga.

Vad tror du om den här sommaren? Blir det massor av barn till våren eller är folk arga och sura på varandra? Inget OS eller fotbolls-VM/EM som hindrar älskogen. Nog finns det statistik på hur många barn som föds efter soliga/regniga semestrar?

Stort grattis till sonen, även här!

Ama de casa sa...

sv: Åhå! Så det är en CVK jag har i halsen. Det var premiär för mig. Har knappt ens haft ett CV - på min tid hette det "meritförteckning" :-)

Han i "insomningsrummet" som satte nålen i handen, sa att doktorn nog skulle sätta in nåt som han då kallade "Big needle" efter att jag hade somnat. Och så bra att ha den nu - mina blodkärl är verkligen usla. Går sönder och har sig. Och inte är det lätt för dom stackars systrarna heller, som ska försöka hitta nån ny stans att sätta en nål.

Jag gissar att det är på grund av den där CVK som jag har min "GW" nu också. Måste nog vara lite tryck för att få in grejset i en centralven. Räcker nog inte med självdropp. :-)

Tack för infon!
Kram

Anonym sa...

Grattis till sonen!
Jag kan tänka mej att det ofta blir stressigt på jobbet nattetid för er. Hoppas du får några minuters vila.