torsdag 3 december 2015

TBT


"Throwback Thursday".  Denna torsdag blir det bilder från min första USA resa 1988, till min kompis Lena som bor i Kalifornien, ni må tro det blev ett minne för livet! Här är vi vid Malibu, där Lena och hennes kompis John skulle vara lite roliga...

Ja, det var en fantastisk resa, och jag blev också sugen att flytta dit..började ta reda på hur jag skulle få legitimation som sjuksköterska i Kalifornien...men det var ganska omständigt, så jag orkade helt enkelt inte plugga mer just då, nybliven sjuksköterska som jag var!  Nu ser jag fram emot att få åka tillbaka till Kalifornien nästa sommar,såklart hoppas jag på att få träffa Lena igen, vi har setts genom åren då hon har varit hemma i Sverige.
Detta var inlägg 3 av 24 för #blogg24

10 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Vilken rolig bild. Härligt med sådana minnen å dessutom på "rätt ställe". Själv var jag på plats 6 år senare efer dig. Ja, du vet VM 1994 och jag såg Sverige vinna brons i USA - bland annat. Sååå himla kul att du ska dit igen om några månader. Se bra till att du har wifi, vill ju inte missa dina inlägg:-)

Comsi comsa sa...


Härliga minnen.. Toabilden borde du ha som header.. :)))

Nattis kram ❤

Anonym sa...

Jättefint foto!
Jag tror ni hade kul tillsammans -
och solbrända och fina var ni också.

"Don´s Johns" är verkligen NÖDvändiga
på stranden. :)

Ruth i Virginia

Kolonilotta sa...

Nu fick jag mig ett riktigt gott skratt! :)
Vilken härlig bild! ;)
Ha en jätte fin helg vännen.
Kram.

Ama de casa sa...

Haha! Underbara bilder! :-)

Vi var också i USA 1988, med ett par kompisar. Bland annat till Kalifornien. Vi kanske sågs? ;-)

Ama de casa sa...

sv: Ja, Patrik får raska på lite innan han når upp i vår aktningsvärda ålder... :-)

fialia sa...

Härliga minnen!
ha de Fia

Susanne ❤️ sa...

Underbara bilder och du kan till och med se bra ut på en toa med neddragna byxor haha du är ju helt underbar !!!!
Stor kram till dig finaste
Sitter och väntar på thorax KS är här sen tidigt :/ inte kul alls tur att man har bloggen ;) puss

Ami sa...

Haha! Vilken underbar bild :)
Kul att du kan åka över till Kalifornien och hälsa på din väninna :)
Ha en fin fredag

Geddfish ♥ sa...

Underbara bilder från anno dazumal!
Ler hela jag, när jag tittar på dem, särskilt det första, kanon!
Så skoj att leta i arkivet.
En go fredag till dig, kram ♥